is dit een GTL of een TL
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: is dit een GTL of een TL
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: is dit een GTL of een TL
vreemde zaken aan de bobine en dynamo, het lijken condensatoren of iets dergelijk.
ik neem aan om niet de evtuele radio te storen?
verder zit er nog een soort van stopcontact voor een zwaailamp? en een extra knop met een soort van hoorn tekentje erop voor mischien de sirene?
vrgr dick
ik neem aan om niet de evtuele radio te storen?
verder zit er nog een soort van stopcontact voor een zwaailamp? en een extra knop met een soort van hoorn tekentje erop voor mischien de sirene?
vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: is dit een GTL of een TL
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: is dit een GTL of een TL
de paarse kleur is er later overheen gespoten de blauwe kleur recht is origineel
ik kan helaas geen nummer meer ontdekken
air france?
ik kan helaas geen nummer meer ontdekken
air france?
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: is dit een GTL of een TL
air france was wit met blauwe streep en wit met donkerblauw
Re: is dit een GTL of een TL
en hoe zat het met het embleempje op de achterklep.... zat dat er al op toen ie gespoten werd...?dick holtrop schreef:de paarse kleur is er later overheen gespoten de blauwe kleur recht is origineel
ik kan helaas geen nummer meer ontdekken
air france?
Ik bedoel... bij mij staat er ook GTL op... maar d'r zat een F6 motor+bak in... nu een GTL.. de vraag is wat maakt iets tot een GTL ....
Re: is dit een GTL of een TL
maar met raden komt Dick er niet..
Re: is dit een GTL of een TL
Als Dick geen antwoord geeft op de 4 vragen die ik gesteld heb onder de rubriek 'Diversen' topic 'Wat is dit?' kan ik niet meer doen dan een weloverwogen gok, gebaseerd op +25 jaar 4 ervaring. Ik meen bepaalde details op de foto's te herkennen van de gendarmerievier die Berrie nu rijdt en van een gendarmerievier die een kennis van me heeft staan.ap schreef:maar met raden komt Dick er niet..
Verder vraag ik me eigenlijk af wat Dick precies wil weten : elk motor heeft een motornummer en elk chassis een chassisnummer : hier kom je een heel eind mee, tenzij de plaatjes zijn verdwenen of 'vervalst'. Verder ben ik ook benieuwd naar wat er precies op de autodocumenten van deze vier staat, maar hierover geen relevante informatie.
Op deze manier blijft het gewoon een puzzel/raadsel...
Re: is dit een GTL of een TL
ho ho ho je moet je niet aangevallen voelen zo was het niet bedoeld..OAW191 schreef:Als Dick geen antwoord geeft op de 4 vragen die ik gesteld heb onder de rubriek 'Diversen' topic 'Wat is dit?' kan ik niet meer doen dan een weloverwogen gok, gebaseerd op +25 jaar 4 ervaring. Ik meen bepaalde details op de foto's te herkennen van de gendarmerievier die Berrie nu rijdt en van een gendarmerievier die een kennis van me heeft staan.ap schreef:maar met raden komt Dick er niet..
Verder vraag ik me eigenlijk af wat Dick precies wil weten : elk motor heeft een motornummer en elk chassis een chassisnummer : hier kom je een heel eind mee, tenzij de plaatjes zijn verdwenen of 'vervalst'. Verder ben ik ook benieuwd naar wat er precies op de autodocumenten van deze vier staat, maar hierover geen relevante informatie.
Op deze manier blijft het gewoon een puzzel/raadsel...
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: is dit een GTL of een TL
ik ben toen ik 18 was ook begonnen met een 4 L dat is nu precies 20 jaar geleden.
daarna heb ik ongeveer 20 4tjes gehad, dus ook enige ervaring.
alleen deze r4 is is een vreemd geval;
Type zegt : GTL
Achterklep ook
schijfremmen voor
handrem achter (normaal tussen de stoelen)
Bouwjaar 1980 (trommelremmen toch?)
Originele deuren maar zonder Tonklatten?
Een TL motor 956 cc
Zwarte skai bekleding.
blauw.
uitlaat achter (extra demper
gtl velgen.
wat is er vreemd aan deze r4:
vreemde dop aan plafond
een soort van extra sigaret aansluiting (ik vermoed voor een zwaailamp)
een exstra knop voor klaxon (ik vermoed een sirene)
daarnaast zijn er vreemde dingen aan de bobine gebouwd + extra massa kabel
en ook aan de dynamo zitten extra condensatoren
ik denk om het storen tijdens het praten te onderdrukken
ook zitten er nog extra andere aansluitingen onder bij de bijrijderskant.
zelf heb ik ook eens een 1.1 litros gehad uit portugal maar dat type ken ik en
heeft ook geen tonklatten etc etc.
maar dit is een echte franse GTL zonder tonklatten met een 956 motor
volgens mij kan dat niet.
wie kent zon GTL?
vr gr dick (4f4, 4f4 4x4, 4gtl? en een pefect onderstel)meer niet.
daarna heb ik ongeveer 20 4tjes gehad, dus ook enige ervaring.
alleen deze r4 is is een vreemd geval;
Type zegt : GTL
Achterklep ook
schijfremmen voor
handrem achter (normaal tussen de stoelen)
Bouwjaar 1980 (trommelremmen toch?)
Originele deuren maar zonder Tonklatten?
Een TL motor 956 cc
Zwarte skai bekleding.
blauw.
uitlaat achter (extra demper
gtl velgen.
wat is er vreemd aan deze r4:
vreemde dop aan plafond
een soort van extra sigaret aansluiting (ik vermoed voor een zwaailamp)
een exstra knop voor klaxon (ik vermoed een sirene)
daarnaast zijn er vreemde dingen aan de bobine gebouwd + extra massa kabel
en ook aan de dynamo zitten extra condensatoren
ik denk om het storen tijdens het praten te onderdrukken
ook zitten er nog extra andere aansluitingen onder bij de bijrijderskant.
zelf heb ik ook eens een 1.1 litros gehad uit portugal maar dat type ken ik en
heeft ook geen tonklatten etc etc.
maar dit is een echte franse GTL zonder tonklatten met een 956 motor
volgens mij kan dat niet.
wie kent zon GTL?
vr gr dick (4f4, 4f4 4x4, 4gtl? en een pefect onderstel)meer niet.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: is dit een GTL of een TL
dat handremsysteem is toch van 83??
kan het niet om een TL gaan waar natijd het een en ander aan is aangepast??
voor zover ik weet is de gtl tot 83 met trommels rondom geleverd
welk bouwjaar staat er op de motor? misschien dat dat een beetje duidelijkheid geeft...
kan het niet om een TL gaan waar natijd het een en ander aan is aangepast??
voor zover ik weet is de gtl tot 83 met trommels rondom geleverd
welk bouwjaar staat er op de motor? misschien dat dat een beetje duidelijkheid geeft...
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: is dit een GTL of een TL
de tweede foto aan het begin staat het motorplaatje, maar hoe je daar een bouwjaar uit haald?
vrgr dick
vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: is dit een GTL of een TL
ik zal morgen eens een foto van het chassisnummer maken, lijkt zelf gedaan.
misschien is deze Tl ooit omgebouwd met een GTL kenteken?
oant mon
dick
misschien is deze Tl ooit omgebouwd met een GTL kenteken?
oant mon
dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: is dit een GTL of een TL
staat er geen productiejaar op de cilinderkop?