het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
vreemde zaken aan de bobine en dynamo, het lijken condensatoren of iets dergelijk.
ik neem aan om niet de evtuele radio te storen?
verder zit er nog een soort van stopcontact voor een zwaailamp? en een extra knop met een soort van hoorn tekentje erop voor mischien de sirene?
vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
de paarse kleur is er later overheen gespoten de blauwe kleur recht is origineel
ik kan helaas geen nummer meer ontdekken
air france?
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
dick holtrop schreef:de paarse kleur is er later overheen gespoten de blauwe kleur recht is origineel
ik kan helaas geen nummer meer ontdekken
air france?
en hoe zat het met het embleempje op de achterklep.... zat dat er al op toen ie gespoten werd...?
Ik bedoel... bij mij staat er ook GTL op... maar d'r zat een F6 motor+bak in... nu een GTL.. de vraag is wat maakt iets tot een GTL ....
Franse gendarmerie-956cc motor, dus R4 TL van na 1986.
Chassisnummer ( gedeeltelijk ) herslagen en op GTL papieren gezet, meteen ook GTLplaatje op de achterklep gehangen... it's a guess!
Als Dick geen antwoord geeft op de 4 vragen die ik gesteld heb onder de rubriek 'Diversen' topic 'Wat is dit?' kan ik niet meer doen dan een weloverwogen gok, gebaseerd op +25 jaar 4 ervaring. Ik meen bepaalde details op de foto's te herkennen van de gendarmerievier die Berrie nu rijdt en van een gendarmerievier die een kennis van me heeft staan.
Verder vraag ik me eigenlijk af wat Dick precies wil weten : elk motor heeft een motornummer en elk chassis een chassisnummer : hier kom je een heel eind mee, tenzij de plaatjes zijn verdwenen of 'vervalst'. Verder ben ik ook benieuwd naar wat er precies op de autodocumenten van deze vier staat, maar hierover geen relevante informatie.
Op deze manier blijft het gewoon een puzzel/raadsel...
Als Dick geen antwoord geeft op de 4 vragen die ik gesteld heb onder de rubriek 'Diversen' topic 'Wat is dit?' kan ik niet meer doen dan een weloverwogen gok, gebaseerd op +25 jaar 4 ervaring. Ik meen bepaalde details op de foto's te herkennen van de gendarmerievier die Berrie nu rijdt en van een gendarmerievier die een kennis van me heeft staan.
Verder vraag ik me eigenlijk af wat Dick precies wil weten : elk motor heeft een motornummer en elk chassis een chassisnummer : hier kom je een heel eind mee, tenzij de plaatjes zijn verdwenen of 'vervalst'. Verder ben ik ook benieuwd naar wat er precies op de autodocumenten van deze vier staat, maar hierover geen relevante informatie.
Op deze manier blijft het gewoon een puzzel/raadsel...
ho ho ho je moet je niet aangevallen voelen zo was het niet bedoeld..
ik ben toen ik 18 was ook begonnen met een 4 L dat is nu precies 20 jaar geleden.
daarna heb ik ongeveer 20 4tjes gehad, dus ook enige ervaring.
alleen deze r4 is is een vreemd geval;
Type zegt : GTL
Achterklep ook
schijfremmen voor
handrem achter (normaal tussen de stoelen)
Bouwjaar 1980 (trommelremmen toch?)
Originele deuren maar zonder Tonklatten?
Een TL motor 956 cc
Zwarte skai bekleding.
blauw.
uitlaat achter (extra demper
gtl velgen.
wat is er vreemd aan deze r4:
vreemde dop aan plafond
een soort van extra sigaret aansluiting (ik vermoed voor een zwaailamp)
een exstra knop voor klaxon (ik vermoed een sirene)
daarnaast zijn er vreemde dingen aan de bobine gebouwd + extra massa kabel
en ook aan de dynamo zitten extra condensatoren
ik denk om het storen tijdens het praten te onderdrukken
ook zitten er nog extra andere aansluitingen onder bij de bijrijderskant.
zelf heb ik ook eens een 1.1 litros gehad uit portugal maar dat type ken ik en
heeft ook geen tonklatten etc etc.
maar dit is een echte franse GTL zonder tonklatten met een 956 motor
volgens mij kan dat niet.
wie kent zon GTL?
vr gr dick (4f4, 4f4 4x4, 4gtl? en een pefect onderstel)meer niet.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
dat handremsysteem is toch van 83??
kan het niet om een TL gaan waar natijd het een en ander aan is aangepast??
voor zover ik weet is de gtl tot 83 met trommels rondom geleverd
welk bouwjaar staat er op de motor? misschien dat dat een beetje duidelijkheid geeft...
de tweede foto aan het begin staat het motorplaatje, maar hoe je daar een bouwjaar uit haald?
vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
ik zal morgen eens een foto van het chassisnummer maken, lijkt zelf gedaan.
misschien is deze Tl ooit omgebouwd met een GTL kenteken?
oant mon
dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.