Oude band, uit 1985!!

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blauwtje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 9:22 pm
Locatie: Utrecht

Oude band, uit 1985!!

Bericht: # 99840Bericht Blauwtje »

Al een tijdje loopt de band linksachter langzaam leeg. Grappig is dat dit het oorspronkelijke reservewiel is wat ik een paar jaar geleden gemonteerd heb omdat de band daarvoor ook al langzaam leegliep.
Vandaag dus maar eens naar tire center. Met de vraag of er wellicht een binnenbandje in kan. De dame achter de toonbank zegt dat ze dit niet doen. Maar ik heb geluk, er is een begeleider van het leerlingwezen die dit interessant vind. Prima, als ik maar geholpen wordt.
Ik zit net de autovisie te lezen als de begeleider me vraagt even mee te lopen. Ik zie het wiel in een bak met water liggen en er lopen langzaam bubbeltjes uit de velg. Was dus niet de band maar de velg die lek is.......
Ondertussen vraagt de man van het leerlingwezen of ik enig idee heb hou oud de betreffende band is. Tja, dat weet ik natuurlijk niet. Maar hij natuurlijk wel. De band blijkt uit 1985 te komen. Onze R4 komt uit 1986. Blijkbaar hield men er toen bij Renault ruime voorraden op na.
Achteraf is het te verklaren. De band kan uit 1985 komen omdat het altijd een reservewiel is geweest wat nooit gebruikt is. Tot ik 'm een paar jaar geleden ben gaan gebruiken om een langzaam leeglopende band te vervangen (bleek een lek ventiel te zijn). Zo heb ik dus een paar jaar rondgereden met de originele reserveband tot de velg het opgaf en ook deze band langzaam leegliep.
De begeleider heeft de lekke velg en antieke band meegekregen om op het opleidingscentrum te gebruiken. De oudste band die hij tot dusver had was een band uit '86.
En het leukste is: ik hoefde niets te betalen voor de diensten in ruil voor een lekke velg en een band uit 85!!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 99852Bericht Mark4GTL »

en weer een extra voordeel voor de oldtimerbezitter :)

altijd leuk dit soort dingen
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
BVDP
Berichten: 699
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Bericht: # 99881Bericht BVDP »

Had ik dat geweten. Ik heb ook een R4 Tl waarvan ik onlangs de banden heb laten vervangen. Bleek dat de twee achterste en het reservewiel ook van 1985 waren. Goede banden toch die michelins. 80.000 kilometer gelopen en dan vervangen omwille van de ouderdom.
Gebruikersavatar
thijs kruijsen
Berichten: 71
Lid geworden op: zo jul 06, 2008 4:47 pm
Locatie: haarlem

Bericht: # 99884Bericht thijs kruijsen »

waar is die zaak te vinden heb nog dee orginele banden en velgen uit 1972 op mijn 4tje zitten
8) thijs
there is no beter car then the renault 4
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 99885Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb ook nog twee originele houten wielen met banden van een TT Ford uit 1913

Ook te koop.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 99888Bericht Rik »

thijs kruijsen schreef:waar is die zaak te vinden heb nog dee orginele banden en velgen uit 1972 op mijn 4tje zitten
8) thijs
lijkt me niet echt heel veilig meer, tenzij je er niet meer mee gaat rijden
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
thijs kruijsen
Berichten: 71
Lid geworden op: zo jul 06, 2008 4:47 pm
Locatie: haarlem

Bericht: # 99889Bericht thijs kruijsen »

dat was ik ook niet vvan plan zo lang hij in de stalling staat laat ik die banden er op zitten als ik hem naar haarlem toe haal laat ik e andere banden op zetten. :)
there is no beter car then the renault 4
Plaats reactie