waar spatborden bestellen?

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

waar spatborden bestellen?

Bericht: # 99479Bericht plakjes »

Ik moet dus voor mijn f4 twee nieuwe voorspatborden en binnenspatbordranden hebben.
Maar nou vraag ik me af waar ik die het beste kan bestellen.

ik weet wel een paar site's zoals: franzose.de en warny.
Maar zit daar nou nog kwaliteits verschil in of past de ene beter als de andere?
Mischien iemand die al ooit spatborden besteld heeft bij een van deze site's.

alvast bedankt plakjes
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 99480Bericht otogazzi »

wat dacht je van het club magazijn?
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
FuZziE
Berichten: 89
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 7:40 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 99481Bericht FuZziE »

binnenspatbordranden van de fransoos pasten bij mij prima..

fuzz
Vrrrrrroem....
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Bericht: # 99487Bericht plakjes »

otogazzi schreef:wat dacht je van het club magazijn?
ja kan ook maar daar wordt niet verzonden toch?
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Bericht: # 99488Bericht plakjes »

FuZziE schreef:binnenspatbordranden van de fransoos pasten bij mij prima..

fuzz
oke die passen dus al goed. (bedankt fuzzie)
iemand daar ooit voorspatborden besteld?
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 99489Bericht Mark4GTL »

voorspatborden kan ik hier bij het oosten bestellen.

weet niet wat ze kosten zo uit `t hoofd maar zijn goede kwaliteit (imitatie).

achterspatborden voor de GTl (zijn die van de Fourgonnettes hetzelfde) zijn hier ook te krijgen
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 99490Bericht R4F6GTX Automaat »

Mark4GTL schreef:
achterspatborden voor de GTl (zijn die van de Fourgonnettes hetzelfde) .....
o ja?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Bericht: # 99494Bericht plakjes »

Mark4GTL schreef:voorspatborden kan ik hier bij het oosten bestellen.

weet niet wat ze kosten zo uit `t hoofd maar zijn goede kwaliteit (imitatie).

achterspatborden voor de GTl (zijn die van de Fourgonnettes hetzelfde) zijn hier ook te krijgen

Dag Mark

Het oosten zit alleen in enschede zag ik op de site dus dat is nogal ver weg.
maar toch bedankt voor de reactie :D

Op de f4 en f6 zitten geen losse achterspatborden.
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Bericht: # 99495Bericht plakjes »

Heeft er toevallig iemand een prijslijst van warny?
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 99496Bericht roberto »

http://www.artaparts.nl/ snel en goed (koop)
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Bericht: # 99497Bericht plakjes »

roberto schreef:http://www.artaparts.nl/ snel en goed (koop)
He roberto bedankt voor de link, die site kende ik nog niet.
dit is wel heel erg goedkoop.
bij die duitse site kosten voorspatborden 38 euro en hier 22.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 99500Bericht roberto »

voor het monteren even goed passen, en de omgezette randen iets terug kloppen zodat het scherm vlak tegen de carosserie aan zit, hier moet je wel wat tijd in stoppen om later ergenis te voorkomen even ontvetten - schuren (400-800 droog) - ontvetten - primer - licht schuren korrel 1000 - waterproof - af spuiten - goed laten drogen - waterproof polijsten (zachtjes) korrel 2000 (up) - poetsen (bv commandant groen) - kleine ronde rubbere ringen knippen van een oude autoband die leg je tussen het scherm en de carosserie door het vast aandraaien beschadig je de lak en het roest proces begind weer van voor af aan monteren en niet afkitten kan de wind er lekker tussen door, het beste resultaat krijg je met 2k lak die is harder als de spuitbus, maar daar heb je een compressor en spuit bij nodig succes!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 99501Bericht R4F6GTX Automaat »

roberto schreef:........ en niet afkitten kan de wind er lekker tussen door ......
Ben ik het niet mee eens. Wind kan er door ja, tijdelijk maar opspattend water met allerlei rotzooi erin gaat er dan ook door totdat er zoveel rotzooi tussen zit dat de wind er ook niet meer door gaat en het roesten met een versneld tempo begint omdat de boel door de afwezigheid van kit beweegt. De kit is niet alleen voor het afdichten maar ook om het geheel steviger op zijn plek te houden (soort lijm dus).
Als je echt bang bent voor roestvorming ken je beter in plaats van de kit een strip canvas (bindriempje of zoiets) vol vet frotten en dat ertussen leggen..

just my two cents...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 99502Bericht roberto »

het is inderdaad een idee een canvas strip maar dan komt er helemaal geen lucht meer doorheen het probleem is dat er sneller vocht in komt dan dat het er uit gaat, als je de boven rand binnenscherm vernieuwd en bekijkt waarom het is gaan rotten is het begin meestal rond de drie schroef gaten omdat daar de capilaire werking erg groot is doordat het dicht op elkaar zit, hoe groter de afstand hoe minder je daar last van hebt.
Het grootste gevecht van elke r4 liefhebber is het vocht weg houden tussen de metalen delen, als bv bij de construktie in de fabriek wat meer gaten waren geboord in het chassis ( luchtstroom ) dan hadden er nu veel meer r4 tjes rond gereden.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 99506Bericht Willem de Zwijger »

Stop je die die rubber ringen tussen het spatbord en de bovenkant van het binnenscherm, of praat je over de schuine kant van de carosserie? Ik denk het eerste, want anders lijkt het me van buiten geen gezicht.
Ik kit dit altijd, en dan moet je inderdaad even goed opletten dat je dat ook vanuit de wielkast doet, want anders komt er inderdaad vocht tussen.
Die truc met die rubber ringen vind ik wel origineel, hoe lang rij je er al mee rond?
Plaats reactie