waar spatborden bestellen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
waar spatborden bestellen?
Ik moet dus voor mijn f4 twee nieuwe voorspatborden en binnenspatbordranden hebben.
Maar nou vraag ik me af waar ik die het beste kan bestellen.
ik weet wel een paar site's zoals: franzose.de en warny.
Maar zit daar nou nog kwaliteits verschil in of past de ene beter als de andere?
Mischien iemand die al ooit spatborden besteld heeft bij een van deze site's.
alvast bedankt plakjes
Maar nou vraag ik me af waar ik die het beste kan bestellen.
ik weet wel een paar site's zoals: franzose.de en warny.
Maar zit daar nou nog kwaliteits verschil in of past de ene beter als de andere?
Mischien iemand die al ooit spatborden besteld heeft bij een van deze site's.
alvast bedankt plakjes
-
- Contacteer:
voorspatborden kan ik hier bij het oosten bestellen.
weet niet wat ze kosten zo uit `t hoofd maar zijn goede kwaliteit (imitatie).
achterspatborden voor de GTl (zijn die van de Fourgonnettes hetzelfde) zijn hier ook te krijgen
achterspatborden voor de GTl (zijn die van de Fourgonnettes hetzelfde) zijn hier ook te krijgen
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
Mark4GTL schreef:voorspatborden kan ik hier bij het oosten bestellen.
Dag Mark
Het oosten zit alleen in enschede zag ik op de site dus dat is nogal ver weg.
maar toch bedankt voor de reactie

Op de f4 en f6 zitten geen losse achterspatborden.
http://www.artaparts.nl/ snel en goed (koop)
He roberto bedankt voor de link, die site kende ik nog niet.roberto schreef:http://www.artaparts.nl/ snel en goed (koop)
dit is wel heel erg goedkoop.
bij die duitse site kosten voorspatborden 38 euro en hier 22.
voor het monteren even goed passen, en de omgezette randen iets terug kloppen zodat het scherm vlak tegen de carosserie aan zit, hier moet je wel wat tijd in stoppen om later ergenis te voorkomen even ontvetten - schuren (400-800 droog) - ontvetten - primer - licht schuren korrel 1000 - waterproof - af spuiten - goed laten drogen - waterproof polijsten (zachtjes) korrel 2000 (up) - poetsen (bv commandant groen) - kleine ronde rubbere ringen knippen van een oude autoband die leg je tussen het scherm en de carosserie door het vast aandraaien beschadig je de lak en het roest proces begind weer van voor af aan monteren en niet afkitten kan de wind er lekker tussen door, het beste resultaat krijg je met 2k lak die is harder als de spuitbus, maar daar heb je een compressor en spuit bij nodig succes!
-
Ben ik het niet mee eens. Wind kan er door ja, tijdelijk maar opspattend water met allerlei rotzooi erin gaat er dan ook door totdat er zoveel rotzooi tussen zit dat de wind er ook niet meer door gaat en het roesten met een versneld tempo begint omdat de boel door de afwezigheid van kit beweegt. De kit is niet alleen voor het afdichten maar ook om het geheel steviger op zijn plek te houden (soort lijm dus).roberto schreef:........ en niet afkitten kan de wind er lekker tussen door ......
Als je echt bang bent voor roestvorming ken je beter in plaats van de kit een strip canvas (bindriempje of zoiets) vol vet frotten en dat ertussen leggen..
just my two cents...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
het is inderdaad een idee een canvas strip maar dan komt er helemaal geen lucht meer doorheen het probleem is dat er sneller vocht in komt dan dat het er uit gaat, als je de boven rand binnenscherm vernieuwd en bekijkt waarom het is gaan rotten is het begin meestal rond de drie schroef gaten omdat daar de capilaire werking erg groot is doordat het dicht op elkaar zit, hoe groter de afstand hoe minder je daar last van hebt.
Het grootste gevecht van elke r4 liefhebber is het vocht weg houden tussen de metalen delen, als bv bij de construktie in de fabriek wat meer gaten waren geboord in het chassis ( luchtstroom ) dan hadden er nu veel meer r4 tjes rond gereden.
Het grootste gevecht van elke r4 liefhebber is het vocht weg houden tussen de metalen delen, als bv bij de construktie in de fabriek wat meer gaten waren geboord in het chassis ( luchtstroom ) dan hadden er nu veel meer r4 tjes rond gereden.
-
Stop je die die rubber ringen tussen het spatbord en de bovenkant van het binnenscherm, of praat je over de schuine kant van de carosserie? Ik denk het eerste, want anders lijkt het me van buiten geen gezicht.
Ik kit dit altijd, en dan moet je inderdaad even goed opletten dat je dat ook vanuit de wielkast doet, want anders komt er inderdaad vocht tussen.
Die truc met die rubber ringen vind ik wel origineel, hoe lang rij je er al mee rond?
Ik kit dit altijd, en dan moet je inderdaad even goed opletten dat je dat ook vanuit de wielkast doet, want anders komt er inderdaad vocht tussen.
Die truc met die rubber ringen vind ik wel origineel, hoe lang rij je er al mee rond?