Alvast bedankt voor de reacties
Moterblok vraagje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Moterblok vraagje
Ik heb een belgische R4F4 (van de Belgakom) uit 1989. Nu zei een R4 deskundige dat er waarschijnlijk niet meer de orginele 845cc moter in lag. Dus nu aan jullie.... Wie weet wat voor blok een 'C1E J7/18' is. En nog een vraag... Wat is jullie brandstof advies? 95 met of zonder loodvervanger?
Alvast bedankt voor de reacties
Alvast bedankt voor de reacties
Helaas sinds kort R4 loos
-
Mark4GTL
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
98 tanken...
mijn idee is om de kop te laten reviseren en dan gewoon 95 of 98 tanken.
mijn idee is om de kop te laten reviseren en dan gewoon 95 of 98 tanken.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
-Trelleur-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Re: Moterblok vraagje
Dat was dus geen echte R4-deskundige! De 845 cc werd allang niet meer ingebouwd in '89Barth schreef:uit 1989. Nu zei een R4 deskundige dat er waarschijnlijk niet meer de orginele 845cc moter in lag.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Re: Moterblok vraagje
Barth zei mij dat er een 845cc motor in zat (ook volgens de papieren)...-Trelleur- schreef:Dat was dus geen echte R4-deskundige! De 845 cc werd allang niet meer ingebouwd in '89Barth schreef:uit 1989. Nu zei een R4 deskundige dat er waarschijnlijk niet meer de orginele 845cc moter in lag.
Ik zei alleen dat dit geen 845cc is...Maar goed zo word het een beetje truttig hé
En toch staat er op de papieren echt dat er een 845cc moter in zat. OK, dat ze er een andere in hebben gelegd in het verleden, daar wees Rino me dus terecht (blijkens een eerdere reactie) op. Maar ze hebben in 89 dus wel nog R4F4tjes gebouwd met een 845cc (of ze hebben valsheid in geschriften gepleegd, en zijn we een internationale zwendel op 't spoor)
Bart
Bart
Helaas sinds kort R4 loos
-
-Trelleur-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Op welk papier stond dat? Kentekenbewijs? Dat zegt niks, want mijn '91-er TL heeft ook 845 cc volgens kenteken. Toch heeft er nooit anders dan een 956 cc in gezeten. De oorzaak is dat niet elke ambtenaar evenveel kennis van de R4 heeft als, bijvoorbeeld, een Rinootje.
Type 210B is per definitie een 1108 cc
Type 2106 is een F4 met 845 cc
Type 210B is per definitie een 1108 cc
Type 2106 is een F4 met 845 cc
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
-
r verheijen
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do nov 15, 2007 12:12 am
- Locatie: ulicoten
Re: Moterblok vraagje
hoi ik heb ook een belgacom renault 4 is jouw 4 nog in de orginele staatBarth schreef:Ik heb een belgische R4F4 (van de Belgakom) uit 1989. Nu zei een R4 deskundige dat er waarschijnlijk niet meer de orginele 845cc moter in lag. Dus nu aan jullie.... Wie weet wat voor blok een 'C1E J7/18' is. En nog een vraag... Wat is jullie brandstof advies? 95 met of zonder loodvervanger?
Alvast
bedankt voor de reacties
kun je een foto op de site zetten ik wil hem ooit in de orginele staat restaureren als ik tijd heb
de belettering was er al af toen ik hem kocht
maar de aftekeningen waren nog zichtbaar. heb de afmetingen ergens genoteerd groetjes het belgacommetje
B E L G A C O M M E T J E
-
r verheijen
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do nov 15, 2007 12:12 am
- Locatie: ulicoten
Over de belgacommetjes
Die zijn van oorsprong allemaal oranje geweest.
Afdankertjes van de staat voor de staat.
Ongeacht het motortype, behalve dan het 850 blok, lopen ze allemaal op euro 95.
De enige kleurstelling die ik ken is van Belgacommetje zelf, ik heb nooit een andere versie ervan gezien.
Mail anders je vraag naar Belgacom, niet moeilijk doen, nee heb je, ja kun je krijgen.
@ Barth, heeft je viertje overigens schijfremmen?
Die zijn van oorsprong allemaal oranje geweest.
Afdankertjes van de staat voor de staat.
Ongeacht het motortype, behalve dan het 850 blok, lopen ze allemaal op euro 95.
De enige kleurstelling die ik ken is van Belgacommetje zelf, ik heb nooit een andere versie ervan gezien.
Mail anders je vraag naar Belgacom, niet moeilijk doen, nee heb je, ja kun je krijgen.
@ Barth, heeft je viertje overigens schijfremmen?
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
-
R4F6GTX Automaat
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
4 safari
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za sep 10, 2005 2:46 pm
- Locatie: 20 km. ten noorden van Antwerpen
Belgacom is eigenlijk een geprivatiseerde overheidsinstelling, namelijk de RTT (Regie van Telegraaf en Telefoon) die knaloranje als huiskleur had.R4F6GTX Automaat schreef:Die van de wegenwerken zijn oranje ja, maar de Belgacommetjes zijn toch wit van binnen en wit-groen van buiten?Rudi schreef:Over de belgacommetjes
Die zijn van oorsprong allemaal oranje geweest....
Begin jaren negentig werd de RTT dan Belgacom, met als gevolg andere huiskleuren en logo (de dienstverlening bleef echter dezelfde) en de grootste herschilderoperatie van bedrijfswagens in de Belgische geschiedenis...
Een echt belgacommetje herken je juist aan de oranje binnenzijde en de appelblauwzeegroene/witte buitenzijde.
-
R4F6GTX Automaat
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Aha
Ik heb 1x naar een Belgacommetje gekeken, hier vlak bij in Overpelt maar die was wit van binnen, en rot van onder... (F4)
Toen twijfelde ik of het een witte was met een groene kont of een groene met witte neus, daarom speciaal naar de binnenkant gekeken.
Ik heb 1x naar een Belgacommetje gekeken, hier vlak bij in Overpelt maar die was wit van binnen, en rot van onder... (F4)
Toen twijfelde ik of het een witte was met een groene kont of een groene met witte neus, daarom speciaal naar de binnenkant gekeken.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
4 safari
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za sep 10, 2005 2:46 pm
- Locatie: 20 km. ten noorden van Antwerpen
Ik heb wel eens een vijfdeurs Belgacom gezien die ook wit was vanbinnen, maar dat was door de toenmalige eigenaar zelf geverfd.R4F6GTX Automaat schreef:Aha
Ik heb 1x naar een Belgacommetje gekeken, hier vlak bij in Overpelt maar die was wit van binnen, en rot van onder... (F4)
Toen twijfelde ik of het een witte was met een groene kont of een groene met witte neus, daarom speciaal naar de binnenkant gekeken.
