contactslot of ...?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
contactslot of ...?
Bij de R4 van mijn zwager ('91er Savane) komt het vaker voor dat ie niet wil starten. Ik bedoel, je kan de sleutel draaien maar er gebeurt niks. Geen klik, geen tik, niks. Doe dat zo een keer of 10 en dan ineens doet ie wel wat ie doen moet, start de motor en je kan rijden. De rest van de dag gaat alles naar wens. Maar 's morgens is het weer prijs, niks, geen kl/t-ik. Ik heb er al eens een nieuw contactslot ingezet en dan gaat het wel naar behoren, maar na enkele maanden begint het weer opnieuw. Weer een ander contactslot erin en zo heb ik dit al een keer of 6 vervangen. Wat kan dat zijn? Ik heb geen contactsloten meer maar daar lijkt me ook niet echt het probleem te liggen, alhoewel...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- Renault Classique
Het probleem zit waarschijnlijk niet in het contactslot of de rest van de techniek. Ik zou de zwager eens vervangen en kijken hoe lang het contactslot het dan houdt........
Misschien is dat wat rigoureus. Het alternatief is dan het contactslot alleen gebruiken om contact te maken en dan een mooie drukknop installeren om te starten. Je zwager hoeft dan niet krachtig aan de sleutel te zwengelen om te starten zodat dat draaimechanisme kapot gaat. Dat mechanisme is gevoelig voor de richting waarop je de kracht uitoefent. Als je niet alleen de rotatierichting volgt maar ook een schuine kracht op de sleutel zet dan kan het slot snel kapot gaan. Sommige mensen missen het gevoel om fijnzinnig met dit soort mechaniek om te gaan......
Misschien is dat wat rigoureus. Het alternatief is dan het contactslot alleen gebruiken om contact te maken en dan een mooie drukknop installeren om te starten. Je zwager hoeft dan niet krachtig aan de sleutel te zwengelen om te starten zodat dat draaimechanisme kapot gaat. Dat mechanisme is gevoelig voor de richting waarop je de kracht uitoefent. Als je niet alleen de rotatierichting volgt maar ook een schuine kracht op de sleutel zet dan kan het slot snel kapot gaan. Sommige mensen missen het gevoel om fijnzinnig met dit soort mechaniek om te gaan......
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
-
Ik heb nog nooit met dit bijltje gehakt, maar ons pa zeej...
-verbind de contactdraad eens met de startmotor en maak massa,
een snelle en schijnbaar zekere manier om achter 'het' euvel te komen.
(hoop dat ik het goed onthouden en neer getyped heb, anders zijn de technici onder ons hier toe wel in staat)

-verbind de contactdraad eens met de startmotor en maak massa,
een snelle en schijnbaar zekere manier om achter 'het' euvel te komen.
(hoop dat ik het goed onthouden en neer getyped heb, anders zijn de technici onder ons hier toe wel in staat)
misschien niet de oplossing voor dit euvel, maar toch...
Soms heb ik helemaal geen contact/stroom, dit door een slecht contact in de stekker-contactslotkabel naar stekker-kabelboom. beetje wiebelen (hand achter dashboard) of klap op de onderkap-stuurkolom doet dan wonderen.
Laats bij een Benz van vrienden, ook maar 1 van tig pogingen starten, alles doorgemeten etc etc, bleek idd het relais van de startmotor maar bij willekeur open/dicht te klappen. Deze wordt nu gereviseerd.
Soms heb ik helemaal geen contact/stroom, dit door een slecht contact in de stekker-contactslotkabel naar stekker-kabelboom. beetje wiebelen (hand achter dashboard) of klap op de onderkap-stuurkolom doet dan wonderen.
Laats bij een Benz van vrienden, ook maar 1 van tig pogingen starten, alles doorgemeten etc etc, bleek idd het relais van de startmotor maar bij willekeur open/dicht te klappen. Deze wordt nu gereviseerd.
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943