F6 midlife upgrade
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: ma jun 04, 2007 12:16 am
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Terug uit Toscane, de auto heeft het uitstekend gedaan, geen klap verkeerd gegeven. Het rijden met de motortrailer was eerst wel spannend, dat begon al met het oprijden, zo van gaat dat allemaal wel met een volgeladen 4, maar uiteindelijk dus van een leien dakje.
Hier op de heenweg in de Alpen
op de camping bij San Giminiano (daar stond nog een stel met een NL R4tje)
En op de terugweg terug in de Dolomieten
Hier op de heenweg in de Alpen
op de camping bij San Giminiano (daar stond nog een stel met een NL R4tje)
En op de terugweg terug in de Dolomieten
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
De lak van deze begon ook al wat bobbeltjes te vertonen onmiddeijk weggeschuurd en hopen dat ze wegblijven....
En toen een lekkere Mike Sanders beurt, voor de geinteresseerden nog wat foto's:
De roestgevoelige bovenrand van het voorspatbord
Ook binnenzijde wielkast voor
Hoe vet kan een remkrachtverdeler zijn...
Ik geloof dat dit eigenlijk een beetje te dik is, nou ja, als het in de zomer begint te druppelen veeg ik het er wel weer een beetje af.
Verder heb ik de achteruitrijlampen aangesloten, en een zoemer voor als het licht nog brandt als de motor niet loopt. Omdat de zoemer meer toetert dan zoemt heb ik hem geschakeld via een nog vrijeschakelaar in het rijtje van 4. Daarvoor heb ik een alarmlichtschakelaar gebruikt. Als ik nu om wat voor reden dan ook licht wil hebben zonder dat de motor loopt hoef ik niet dan snerpende geluid aan te horen.
En toen een lekkere Mike Sanders beurt, voor de geinteresseerden nog wat foto's:
De roestgevoelige bovenrand van het voorspatbord
Ook binnenzijde wielkast voor
Hoe vet kan een remkrachtverdeler zijn...
Ik geloof dat dit eigenlijk een beetje te dik is, nou ja, als het in de zomer begint te druppelen veeg ik het er wel weer een beetje af.
Verder heb ik de achteruitrijlampen aangesloten, en een zoemer voor als het licht nog brandt als de motor niet loopt. Omdat de zoemer meer toetert dan zoemt heb ik hem geschakeld via een nog vrijeschakelaar in het rijtje van 4. Daarvoor heb ik een alarmlichtschakelaar gebruikt. Als ik nu om wat voor reden dan ook licht wil hebben zonder dat de motor loopt hoef ik niet dan snerpende geluid aan te horen.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
@automaat: Nee, geen fijn neveltje maar inderdaad wel gespoten. Tijdens het spuiten komt er vrij veel tegelijk (wat dan weer in straaltjes wegloopt), en na verloop van tijd weer weinig en soms pulserend...het gaat niet superbeheerst (als amateur). Ik vermoed dat dit hier en daar veel te dik is, maar dat zien we dan wel weer. Beter ermee verlegen dan erom verlegen...R4F6GTX Automaat schreef:nou, die vette klodders noem ik geen nevel...
@Gijssie: ja, ideaal is het voor de holle ruimtes, op de openlucht oppervlaktes gaan stof en vuil zich hechten, ik ben wel bemieuwd hoe zich dat in de praktijk ontwikkeld. Krijg ik dikke makken vette zooi of blijft het een beetje leuk. Ik zie wel.
@Olivier: je kunt een beurt laten doen door van der Pols in Bennebroek, bel hem om te vragen wat dat kost op 023 5846635.
Ik had het ding op een contactgeschakelde zekering zitten. Dan gaat ie zoemen zodra je je contact afzet.Willem de Zwijger schreef:...
Verder heb ik de achteruitrijlampen aangesloten, en een zoemer voor als het licht nog brandt als de motor niet loopt. Omdat de zoemer meer toetert dan zoemt heb ik hem geschakeld via een nog vrijeschakelaar in het rijtje van 4. Daarvoor heb ik een alarmlichtschakelaar gebruikt. Als ik nu om wat voor reden dan ook licht wil hebben zonder dat de motor loopt hoef ik niet dan snerpende geluid aan te horen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Dan had ik vorige week nog vrij plotseling een raar geluid, een beetje waauuuw....waauuuw....langzamer dan dat de wielen ronddraaien, dus aan lagers dacht ik niet meteen. Dus wat kan dat nou zijn ? Heel goed luisteren waar het vandaan kwam, maar dat was heel moeilijk te horen, ik dacht rechtsachter. Zondag om 15:15 start van de zoektocht. Zondag 17:15 reparatie klaar. In een nieuw persoonlijk record de voorwiellagers rechtvoor vernieuwd. Wat bleek: ik voelde meteen wat ruwe loop toen ik het voorwiel van de grond had, dus de fusee los en de naaf eruit getikt. En wat bleek: van beide lagers waren de kooien eruit gelopen, en zaten de kogels op een kluitje bij elkaar. Als dat gaat draaien kan het dus een soort zwevend geluid geven. Misschien dat iemand er ooit iets aan heeft...