dagje sleutelen later en daar kwam het volgende uit:
compressie cyl 1 : 10,7 bar / cyl.2 : 11,5 / cyl. 3 : 11,6 bar / cyl 4. : 11,25 bar
dat lijkt me goed , toch ?
positieve gasklepopening was 0,5
das te krap dus die is nu 0,9, maar volgens mij is dat alleen van belang voor als je schoked
d'r zat een lekje in de pakking van het inlaatspruitstuk, andere oude pakking met wat blauwe pakkingkit erop gezet. en jawel omdat ik een lekke vacuumvervroeger had had ik daar dus ook een lek en daar dus een boutje ingedraaid, handige tip van iemand in dit topic ,weet niet zo snel wie, tot het magazijn weer eens open is voor een ' nieuwe' vervroeger
de bougies zijn na een kilometertje of 50 allemaal verschillend van kleur: cyl. 1 is melkchocolade bruin en cyl. 4 is wit-grijs en 2 en 3 zitten daar een beetje tussen in
Na het dichten van alle lekkages loopt ie nu in ieder geval al stukken beter, af en toe slaat ie nog wel een slag over ,maar onder het rijden merk je daar nix van , alleen stationair een beetje, maar dat kan ook zijn door de CO die nog niet is bijgesteld, dat doe ik dus pas als de vervroeger is vervangen, HIJ RIJD GEWOON SUPER

en dat is al een hele verbetering met het voorgaande motorblok, dat was continu bokken en stoten
het oliesysteemreinigerspullie heb ik nog niet geprobeert want ik had geen filter meer op de schappen

, dat komt dus later
iedereen hartelijk bedankt voor alle tips en trix
groeten , ronny