De 4 staat eindelijk weer op zijn wielen met de koets er tijdelijk op. Het nieuwe binnenscherm heb ik aan de koets geschroefd om zo de juiste plaats van de voorbalk te bepalen. De volgende stap is de voorbalk op de plaatsen waar die gelast moet worden kaal maken en dan lassen maar!
De achterkant van de bodemplaat heb ik helemaal met de hand kaal geschuurd, maar dat is toch niet zo'n heel prettig klusje... Leuker wordt het als de primer erop komt dan lijkt het ineens heel wat .
Met het eraf halen van de afplaktape zag ik dat er nogal een grove rand was ontstaan, een puntje van aandacht voor de volgende keer dus.
Als de voorbalk aan het chassis is gelast kan de koets eraf en zullen de chassis balken worden gewaxt. Aan de koets kan ik nog heel veel stralen en schuren dus de komende tijd ben ik nog wel van de straat.
Jaja er zat even weer schot in , je mag vragen welke primer ik erop heb gezet alleen moet ik je het antwoord schuldig blijven... Pa heeft het via een spuiterij geregeld dus het zal wel goed spul zijn
Afgelopen weekend nog aan de 4 geklust. Voor zover er deuken in zaten, heb ik die geplamuurd, 1 diepere eerst wat terug geduwd, al met al een mooi karweitje.
De motor zit ook weer helemaal in elkaar en is vet en smeer vrij. Dus er kan weer met schone handen gesleuteld worden .
De planning is als volgt : in de herfstvakantie zal er veel geschuurd kunnen worden. Voor/in de kerstvakantie koets naar de spuiter. Kleur twijfel ik nog beetje tussen 911 en appelgroen van jaren 70.
GijSsie schreef:Vandaag een motorkappie op wezen halen met minder werk en met goede grill, de grill op huidige kap was helaas niet heel van de kap af gekomen.
De planning is als volgt : in de herfstvakantie zal er veel geschuurd kunnen worden. Voor/in de kerstvakantie koets naar de spuiter. Kleur twijfel ik nog beetje tussen 911 en appelgroen van jaren 70.
Heeey! Da's mijn Blauwtje! (Mijn foto ook trouwens, voor de deur van m'n werk, Danzigerkade 17, Amsterdam)
Issie kassie wijlen? Chassietje was niet zo best meer he.... Wel snel gegaan!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Hij is nog niet helemaal kassie wijlen, chassis word gelast en nieuwe eigenaar is op zoek naar een oud type koets. Oude techniek/opbouw met nieuw(jaren 80) gegalvaniseerd chassis, zo moet die worden. Verder zijn er diverse onderdelen beschikbaar van deze 4 waaronder ik dus de motorkap heb gekocht, mooi kappie trouwens , alleen die gril had je beter kunnen poleyesteren ipv metaal erin te verwerken.