Accu laadt niet meer op

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 92125Bericht lesmagnacs »

Moet linksboven in de instumentenpaneel zitten. Volgens mij bij alle modellen
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3216
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 92130Bericht Hanz »

De beschrijving '2e dashboard' is niet genoeg. Ziehier een oude (1973) uitvoering van het 2e dashboard, met laadstroomlampje linksboven (zoals LesMagnacs al zei):
Afbeelding

En hier voor een nieuwere (1977) uitvoering: lampjes voor achterruit (2), oliedruk/koelvloeistoftemperatuur (3), richting (4), grootlicht (7), alarm (8 ). En rechtsonder de meter voor laadstroom:
Afbeelding
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 92135Bericht Mark4GTL »

ook ik heb weer wat geleerd...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
S v/d zaag
Berichten: 27
Lid geworden op: za jul 22, 2006 11:33 am
Locatie: Groningen

Bericht: # 92137Bericht S v/d zaag »

Ff samngevat:

- Ik heb geen ''laadstroomlampje''. Dus dat kan het probleem niet zijn.

- Ik neem nu aan dat je niet aan de spanningsregelaar kan zien of die kapot is dus daar ook niks aan kan meten.

- Er hangen geen draden los en alles heeft goede massa.

- Accu is ook goed.

Morgen dus het volgende doen. De dynamo maar eens uitelkaar halen. Kijken dat de koolborstels op zijn en de diodes doormeten. Is dit allemaal goed dan ligt het aan de spanningsrtegelaar en koop ik daar een nieuwe voor.

Morgen horen jullie van mijn bevindingen
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 92138Bericht roberto »

controleer de draden aan de schuifjes en ogen, maak ze eventueel schoon je bent toch bezig
S v/d zaag
Berichten: 27
Lid geworden op: za jul 22, 2006 11:33 am
Locatie: Groningen

Bericht: # 92159Bericht S v/d zaag »

Ik ben vandaag begonnen met de draden te inspecteren voordat ik de dynamo eraf ben gaan halen. Hierbij kwam ik een draad tegen waarvan veel isolatiemateriaal vanaf is gegaan waardoor er veel corrosie is ontstaan. Het is de draad van de dynamo naar de spanningsregelaar. Ik hoop dan ook dat dit het is. Morgen dat maar gaan maken. Heb nu geen materialen om het te maken.
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 92162Bericht GijSsie »

zeg kerel... je wilt toch niet zeggen dat je geen rollen stroomdraden in je schuur hebt liggen??? :-? :lol:
Savane 1993 =D
S v/d zaag
Berichten: 27
Lid geworden op: za jul 22, 2006 11:33 am
Locatie: Groningen

Bericht: # 92163Bericht S v/d zaag »

ik heb meters draad maar geen krimpkousjes en andere aansluitingen. vooral die aansluiting naar de dynamo word nog lastig om die te vinden
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 92164Bericht GijSsie »

pfff :wink: beetje hobbyist heeft dat toch op de plank liggen :) zeker als je een Renaultje 4 hebt staan :lol:
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 92180Bericht brecht »

pff zo vaak gaat die draad niet kapot, vind het niet gek dat je dat niet op voorraad hebt. NIet iedereen is o gek als jij Gijs

Ik heb overigens laatst problemen gehad met de dynamo van de estafette bus. Deed ook bijan niks meer. NA dat ik hem uit elkaar gahaald had kon ik niks vinden wat stuk zou kunnen zijn. alles schoonmaken en weer goed stevig monteren bleek al genoeg te zijn om weer laadstroom te krijgen.

dus misschien dat dta bij jou ook al genoeg is.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 92181Bericht roberto »

kijk toch maar wat de oorzaak is anders stap je elke dag in de auto met zal die wel of zal die niet!!!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 92182Bericht brecht »

oorzaak: slecht contact, probleem: opgelost?
S v/d zaag
Berichten: 27
Lid geworden op: za jul 22, 2006 11:33 am
Locatie: Groningen

Bericht: # 92207Bericht S v/d zaag »

Een nieuw snoertje opgezet maar gebeurt heel weinig. Dus toen maar de dynamo eraf en uitelkaar gehaald maar ook de koolborstels zagen er nog goed uit.

Nu een nieuwe spanningsregelaar halen. Zou ik die bij Brezan kunnen halen?? Of moet ik ergens anders zijn...
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 92220Bericht brecht »

Ik zou toch ff alles weer netjes in elkaar zetten, zorgen dat alle contacten goed zijn en kijken of het wat helpt. Ja had al 3 andere spanningsregelaars geprobeerd toch? daar zal er heus wel 1 goed van zijn geweest.
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 92226Bericht lesmagnacs »

Waren het geen 3 dynamo's ????
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Plaats reactie