Accu laadt niet meer op
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- lesmagnacs
- Contacteer:
- Hanz
- Contacteer:
De beschrijving '2e dashboard' is niet genoeg. Ziehier een oude (1973) uitvoering van het 2e dashboard, met laadstroomlampje linksboven (zoals LesMagnacs al zei):

En hier voor een nieuwere (1977) uitvoering: lampjes voor achterruit (2), oliedruk/koelvloeistoftemperatuur (3), richting (4), grootlicht (7), alarm (8 ). En rechtsonder de meter voor laadstroom:

En hier voor een nieuwere (1977) uitvoering: lampjes voor achterruit (2), oliedruk/koelvloeistoftemperatuur (3), richting (4), grootlicht (7), alarm (8 ). En rechtsonder de meter voor laadstroom:

-
- Contacteer:
ook ik heb weer wat geleerd...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
Ff samngevat:
- Ik heb geen ''laadstroomlampje''. Dus dat kan het probleem niet zijn.
- Ik neem nu aan dat je niet aan de spanningsregelaar kan zien of die kapot is dus daar ook niks aan kan meten.
- Er hangen geen draden los en alles heeft goede massa.
- Accu is ook goed.
Morgen dus het volgende doen. De dynamo maar eens uitelkaar halen. Kijken dat de koolborstels op zijn en de diodes doormeten. Is dit allemaal goed dan ligt het aan de spanningsrtegelaar en koop ik daar een nieuwe voor.
Morgen horen jullie van mijn bevindingen
- Ik heb geen ''laadstroomlampje''. Dus dat kan het probleem niet zijn.
- Ik neem nu aan dat je niet aan de spanningsregelaar kan zien of die kapot is dus daar ook niks aan kan meten.
- Er hangen geen draden los en alles heeft goede massa.
- Accu is ook goed.
Morgen dus het volgende doen. De dynamo maar eens uitelkaar halen. Kijken dat de koolborstels op zijn en de diodes doormeten. Is dit allemaal goed dan ligt het aan de spanningsrtegelaar en koop ik daar een nieuwe voor.
Morgen horen jullie van mijn bevindingen
-
Ik ben vandaag begonnen met de draden te inspecteren voordat ik de dynamo eraf ben gaan halen. Hierbij kwam ik een draad tegen waarvan veel isolatiemateriaal vanaf is gegaan waardoor er veel corrosie is ontstaan. Het is de draad van de dynamo naar de spanningsregelaar. Ik hoop dan ook dat dit het is. Morgen dat maar gaan maken. Heb nu geen materialen om het te maken.
-
pff zo vaak gaat die draad niet kapot, vind het niet gek dat je dat niet op voorraad hebt. NIet iedereen is o gek als jij Gijs
Ik heb overigens laatst problemen gehad met de dynamo van de estafette bus. Deed ook bijan niks meer. NA dat ik hem uit elkaar gahaald had kon ik niks vinden wat stuk zou kunnen zijn. alles schoonmaken en weer goed stevig monteren bleek al genoeg te zijn om weer laadstroom te krijgen.
dus misschien dat dta bij jou ook al genoeg is.
Ik heb overigens laatst problemen gehad met de dynamo van de estafette bus. Deed ook bijan niks meer. NA dat ik hem uit elkaar gahaald had kon ik niks vinden wat stuk zou kunnen zijn. alles schoonmaken en weer goed stevig monteren bleek al genoeg te zijn om weer laadstroom te krijgen.
dus misschien dat dta bij jou ook al genoeg is.
-
- lesmagnacs
- Contacteer: