
Maargoed, ik zit er dus al een tijdje aan te denken om een 2e RAG R4 aan te schaffen en hier een geinige turbo op te schroeven.
Ik wil gewoon een origineel 1100 GTL blok gebruiken en de originele carb. wat aanpassen en daarbij een turbo van een leuke willekeurige 2liter benzinemotor op het spruitstuk te schroeven. Je krijgt wel een enorm turbogat, maar dat vind ik nou juist dé lol van de turbo

In ieder geval rest mij de vraag of ik zomaar een turbo tussen mijn spruitstuk kan lassen, natuurlijk kan het...Maar de motor moet natuurlijk ook goed lopen? Of is het kwestie van eropschroeven en rijden?
Ben niet zo in de turbo's op Renaultjes dus als iemand het ietwat fijner kan uitleggen?
Electronisch aanpassen kan ik de R4 in ieder geval niet, want er zit gewoonweg geen computer in oid.
En wat betreft de smering van de turbo? Hoe kan ik dit aanpakken? Zit er ergens een extra aansluiting met oliedruk dat de turbo kan smeren?