OPKNAPPEN DASHBOARDDELEN MET REMOLIE
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Remolie is juist géén olie, daarom kun je beter spreken van remvloeistof. De rubberen delen van het remsysteem zouden niet bestand zijn tegen olie. DOT 4 is een synthetisch goedje op glycolbasis, en met glycol kun je bijv ook rubbers weer soepel maken.Boerammetje schreef:Ik wil niet flauw doen, maar ik denk dat de wonderolie werking meer in het olie-aspect dan in het rem-aspect zit. M.a.w. Met een flesje kroonolie krijg je hetzelfde effect. De olie doet het kunststof glimmen.
Ik gebruik kroon-remolie overigens wel sinds jaar en dag als verfafbijt voor kunststof.
Voor het kunststof blijf ik maar gewoon Polytrol gebruiken.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Remvloeistof kan nooit goed zijn. (edit: voor gelakte oppervlakten e.d.) Wie heeft er niet een lelijke plek op zijn luchtfilterdeksel omdat dat nu eenmaal de eerste plek is waar je je remvloeistofreservoirdopje (3x woordwaarde!) op wil leggen.
Neelz, wil je het voetenbakje
nog?
Neelz, wil je het voetenbakje

Laatst gewijzigd door brecht op vr mar 30, 2007 8:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar Brecht toch: remvloeistof niet goed? Hoe rem jij dan?
Het is niet goed op (gelakt) metaal, veroorzaakt daar roest, vlekken en narigheid...
Maar op (...)plastic delen, waar dit topic over gaat (koop een leesbrilletje), werkt het fantastisch, net als Gijssies' prutje of tjap. Probeer maar eens.
OffTopic: Waar blijft overigens dat inbouwachterremveertje (4xwoordwaarde)
Het is niet goed op (gelakt) metaal, veroorzaakt daar roest, vlekken en narigheid...
Maar op (...)plastic delen, waar dit topic over gaat (koop een leesbrilletje), werkt het fantastisch, net als Gijssies' prutje of tjap. Probeer maar eens.
OffTopic: Waar blijft overigens dat inbouwachterremveertje (4xwoordwaarde)