OPKNAPPEN DASHBOARDDELEN MET REMOLIE
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
OPKNAPPEN DASHBOARDDELEN MET REMOLIE
Hoax of werkelijkheid: opnieuw een experiment waard.
Op een Franse site het verbijsterende verhaal over met remolie ('Lookeed de frein' voor de Fransozen) behandelde plastic dashboarddelen, die er daardoor weer als nieuw uitzien. Het verhaal is verluchtigd met foto's, die nogal overtuigend zijn. De behandeling zou goed zijn voor alle plastic delen.
http://www.4l.fr/modules/newbb/viewtopi ... 13&forum=5
Betrouwbaarheid: niet op 1 april gepost, maar wél op de 11e van de 11e!
Waarschuwingen:
- niet met de blote fikken aan het plastic komen, voordat het is afgespoeld, tenzij je je vingerafdrukken op deze manier wilt doorgeven aan het nageslacht
- zoals algemeen bekend, geen remolie op lak of naakt (plaat)ijzer
Benieuwd naar praktische ervaringen, kan zelf pas van de zomer uitproberen.
Op een Franse site het verbijsterende verhaal over met remolie ('Lookeed de frein' voor de Fransozen) behandelde plastic dashboarddelen, die er daardoor weer als nieuw uitzien. Het verhaal is verluchtigd met foto's, die nogal overtuigend zijn. De behandeling zou goed zijn voor alle plastic delen.
http://www.4l.fr/modules/newbb/viewtopi ... 13&forum=5
Betrouwbaarheid: niet op 1 april gepost, maar wél op de 11e van de 11e!
Waarschuwingen:
- niet met de blote fikken aan het plastic komen, voordat het is afgespoeld, tenzij je je vingerafdrukken op deze manier wilt doorgeven aan het nageslacht
- zoals algemeen bekend, geen remolie op lak of naakt (plaat)ijzer
Benieuwd naar praktische ervaringen, kan zelf pas van de zomer uitproberen.
Maar Brecht toch, ik dacht dat IK slechtziend was!
Bovenste foto is vóór, onderste ná de make-over (tussenin is halverwege)
Bovenste foto is vóór, onderste ná de make-over (tussenin is halverwege)
Laatst gewijzigd door hans dam op ma feb 12, 2007 2:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Ziet er wel beter uit.
Maar... hebben ze ook nog een specifiek type remolie daarvoor gebruikt...
Maar... hebben ze ook nog een specifiek type remolie daarvoor gebruikt...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
- cees en jantine
Ik heb van de week dat zwarte tussenconsoletje schoongemaakt, met 1 of ander proffesioneel goedje stinkt een beetje maar verder niet schadelijk met t zelfde effect
. Zit in een zwarte fles, er stond ook nog ander spul in de kast ga ik de volgende keer maar proberen.
btw tast je met die remolie je plastiek niet enorm aan(op de lange duur)? Wel een leuk experiment
.

btw tast je met die remolie je plastiek niet enorm aan(op de lange duur)? Wel een leuk experiment

Savane 1993 =D
-
Dashboarddelen
Hoi.
Ook mijn dashboard zag er niet meer uit.
Ook de plastieken delen aan de deuren waren dof.
Heb de duurste middelen geprobeerd.
Geen resultaat.
Kwam ik bij de ACTION winkel,
Stonden er spuitbussen met bumperblack.
Herstelt alle kunstofdelen.
Voor nog geen 3 euris.
Het resultaat is dat alle plastieken delen van mijn R4 als nieuw zijn.
Gr Elzo edens.
Ook mijn dashboard zag er niet meer uit.
Ook de plastieken delen aan de deuren waren dof.
Heb de duurste middelen geprobeerd.
Geen resultaat.
Kwam ik bij de ACTION winkel,
Stonden er spuitbussen met bumperblack.
Herstelt alle kunstofdelen.
Voor nog geen 3 euris.
Het resultaat is dat alle plastieken delen van mijn R4 als nieuw zijn.
Gr Elzo edens.
Dank voor de tip, Elzo Berend Edens!
Remolie dot 4 is relatief heel duur, hygroscopisch en na een paar jaar ondrinkbaar, en inderdaad Gijssie, ik weet niet wat er op de langere termijn met het plastiek gebeurt (spontane ontploffingen, zelfontbranding, glow-in-the-dark, verdamping, gifgassen, etc?)
Alleen al daarom zou een Action-spuitbus van Elzo absoluut veiliger kunnen zijn, hoewel...
Remolie dot 4 is relatief heel duur, hygroscopisch en na een paar jaar ondrinkbaar, en inderdaad Gijssie, ik weet niet wat er op de langere termijn met het plastiek gebeurt (spontane ontploffingen, zelfontbranding, glow-in-the-dark, verdamping, gifgassen, etc?)
Alleen al daarom zou een Action-spuitbus van Elzo absoluut veiliger kunnen zijn, hoewel...
-
dashboarddelen

Tis echt tof spul.
Heb al kijkers gehad vroegen nieuw dashboard?
Waar kun je die kopen.
Anders kom ff naar het hoge noorden.
Kun je het ff bekieken.
Gr Elzo edens.

Dank, nogmaals voor de tip! Wij zijn ons aan het voorbereiden op het Hoge Noorden: Emmen. Hoogeveen, Groningen, Leeuwarden, Heerenveen, ....
Ik moest in het Gerechtshof zijn, ( als adviseur) maar vond het gebouw met de pilaren in Leeuwarden schrikaanjagend en niet R4-vriendelijk. De rechtzaal met balcon hekjes en podium, en de betreffende rechter was het met me eens, en beloofde.....
Ik moest in het Gerechtshof zijn, ( als adviseur) maar vond het gebouw met de pilaren in Leeuwarden schrikaanjagend en niet R4-vriendelijk. De rechtzaal met balcon hekjes en podium, en de betreffende rechter was het met me eens, en beloofde.....
- Boerammetje
- Contacteer:
Owatrol heeft ook Polytrol (meen ik) en dat is in feite ook gewoon een olie, die in het oude plastic moet trekken, daar alle barstjes en kiertjes opvult en vervolgens opdroogt (lees: uithardt). Opbrengen, 5 min in laten trekken en dan afvegen en laten drogen. Zou ook goed moeten werken, maar is volgens Jasper wel wat meer werk dan even inpoetsen.
tekst van internet: De penetrerende eigenschappen van Polytrol brengen de kleur van verouderd polyester en kunststoffen geheel terug. Door de behandeling met Polytrol wordt de basis van de verkleuring/verpoedering bereikt en overtollig vocht en lucht uit de poriën verdreven. Polytrol vult hierdoor verkregen ruimte op, hardt uit en zorgt voor een totale langdurige bescherming. (Spul kost 10,50 voor een halve liter)
Afgewerkte DOT4 olie is volgens mij gewoon een goedkope franse oplossing, die wel werkt, maar waarvan je moet afwachten of niet heel je plastic wordt opgevreten door allerlei zuurresten in de remolie.
tekst van internet: De penetrerende eigenschappen van Polytrol brengen de kleur van verouderd polyester en kunststoffen geheel terug. Door de behandeling met Polytrol wordt de basis van de verkleuring/verpoedering bereikt en overtollig vocht en lucht uit de poriën verdreven. Polytrol vult hierdoor verkregen ruimte op, hardt uit en zorgt voor een totale langdurige bescherming. (Spul kost 10,50 voor een halve liter)
Afgewerkte DOT4 olie is volgens mij gewoon een goedkope franse oplossing, die wel werkt, maar waarvan je moet afwachten of niet heel je plastic wordt opgevreten door allerlei zuurresten in de remolie.
Een quatrelle is het wel!