handremlampje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
brecht
Contacteer:

handremlampje

Bericht: # 83422Bericht brecht »

Dient het waarschuwingslampje voor je handrem nog ergens anders voor? Er staat nml 2 tekentjes op en hij brand bij mij zo nu en dan terwijl de handrem gewoon helemaal benden staat.
4tje

Bericht: # 83423Bericht 4tje »

Remvloeistof niveau zit ie ook op aangesloten dacht ik.

Als ie bij bochten of hard remmen knippert zou er iets te weinig in kunnen zitten.....
jbeekmann

Bericht: # 83428Bericht jbeekmann »

yep! Is idd ook remvloeistofniveau. Hij meet met het vlottertje aan de deksel van het voorraadpotje die op je hoofdremcilinder zit. (Het gaat over Pimpo toch?)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
brecht
Contacteer:

Bericht: # 83430Bericht brecht »

yep, gaat over Pimpo

heb er pas een setje blokken van vervangen, niveau zag er op het op het oog nog goed uit, maar dat zal hem zijn dan.
RVIER

lampje <-->> blokken vervangen

Bericht: # 83456Bericht RVIER »

@ brecht,

als je laatst de blokken hebt vervangen moet het niveau in het reservoir juist hoger zijn geworden. Het ligt dat voor de hand dat je voorheen vaker een brandend lampje had.
Als dat niet zo is heeft de auto wellicht geen niveauschakelaar maar een remdrukverschilschakelaar op de hoofdremcilinder.

Daar is het lampje ook voor bedoeld. je hoort niet toevallig een "KLIK" in het vooronder als je remt? Je moet de pedaal ook niet verder intrappen?

ik hoor het wel

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
brecht
Contacteer:

Bericht: # 83468Bericht brecht »

Dat blok is vervangen omdat de vorige er spontaan uit is komen vallen..... toen ben ik wel iets aan vloeistof verloren, vooral door de cilinder terug op zijn plek te duwen.
a-t-1

Bericht: # 83474Bericht a-t-1 »

jbeekmann schreef:yep! Is idd ook remvloeistofniveau. Hij meet met het vlottertje aan de deksel van het voorraadpotje die op je hoofdremcilinder zit.
Bij mij zijn die stekkertjes zo verroest dat 't niet meer werkt. Het (test?) palletje bovenop de vlotter kun je indrukken zonder dat het lampje gaat branden. Ook als ik de hele vlotter eruit haal gaat 't lampje niet branden.
Binnenkort eens kijken of dat te maken valt. 't lijkt me (voor de veiligheid) het meest belangrijke waarschuwingslampje!
Zie ook hier: http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5818

(Overigens is de APK-meester net door de rem getrapt, dus met m'n veiligheid was 't toch al niet al te best gesteld.)
Plaats reactie