handremlampje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
handremlampje
Dient het waarschuwingslampje voor je handrem nog ergens anders voor? Er staat nml 2 tekentjes op en hij brand bij mij zo nu en dan terwijl de handrem gewoon helemaal benden staat.
lampje <-->> blokken vervangen
@ brecht,
als je laatst de blokken hebt vervangen moet het niveau in het reservoir juist hoger zijn geworden. Het ligt dat voor de hand dat je voorheen vaker een brandend lampje had.
Als dat niet zo is heeft de auto wellicht geen niveauschakelaar maar een remdrukverschilschakelaar op de hoofdremcilinder.
Daar is het lampje ook voor bedoeld. je hoort niet toevallig een "KLIK" in het vooronder als je remt? Je moet de pedaal ook niet verder intrappen?
ik hoor het wel
vr gr Fons
als je laatst de blokken hebt vervangen moet het niveau in het reservoir juist hoger zijn geworden. Het ligt dat voor de hand dat je voorheen vaker een brandend lampje had.
Als dat niet zo is heeft de auto wellicht geen niveauschakelaar maar een remdrukverschilschakelaar op de hoofdremcilinder.
Daar is het lampje ook voor bedoeld. je hoort niet toevallig een "KLIK" in het vooronder als je remt? Je moet de pedaal ook niet verder intrappen?
ik hoor het wel
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Bij mij zijn die stekkertjes zo verroest dat 't niet meer werkt. Het (test?) palletje bovenop de vlotter kun je indrukken zonder dat het lampje gaat branden. Ook als ik de hele vlotter eruit haal gaat 't lampje niet branden.jbeekmann schreef:yep! Is idd ook remvloeistofniveau. Hij meet met het vlottertje aan de deksel van het voorraadpotje die op je hoofdremcilinder zit.
Binnenkort eens kijken of dat te maken valt. 't lijkt me (voor de veiligheid) het meest belangrijke waarschuwingslampje!
Zie ook hier: http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5818
(Overigens is de APK-meester net door de rem getrapt, dus met m'n veiligheid was 't toch al niet al te best gesteld.)