Meest ideaal is denk ik verzinken a la Goof. Maar afgezien daarvan zou mijn recept zijn: Mike Sanders in de balken, een 2k lak op de buitenkant van het chassis (kan prima op een Owatrol onderlaag).
Die Lokari schermpjes had ik nog nooit van gehoord. De gedachte lijkt me goed (ventileren achter een roestvrij scherm); ik ben heel benieuwd hoe je dat in de wielkasten krijgt zonder spleten en kieren, kun je daarvan foto's doen als je ze hebt, 4TL ? En wat kost zoiets voor de R4 ?
Kost 220 euro geloof ik zie eerdere berichten van 4tl(een naam zou makkelijker zijn )
2K lak is toch moeilijker te spuiten?? Daar had mijn vader t over, hij zei gewone autolak voldoet ook en als t nodig is 2 lagen. Op de onderkant komt sowieso bitumen en/of ML tectyl.
Weet iemand waar het mike sanders vet in NL te krijgen is? Of zijn er mensen die hier ook wel interesse in hebben en we een partijtje laten komen?
Als je 25 kilo besteld kost het 230 euro. ALs 6 mensen 4 kilo bestellen kost het 300 euro... komen wel verzendkosten bij... maar toch
Wat versta je onder 'gewone autolak' ? Uit spuitbusjes ? Zou ik niet aanraden, is niet echt sterk. Gewoon 2k nemen, is niet moeilijk als je niet bang hoeft te zijn voor druipers zoals op het chassis. Heb je trouwens een compressor ? Voor het Mike Sanders avontuur heb je wel zoiets nodig. Om dat vet erin te krijgen heb je een drukbus nodig voor de compressor, een kookplaatje oid en wat slangenspul, heb je dat gezien ? Wel een aardige investering maar dan heb je ook wat, dan kun je de volgende 50 jaar oude auto's volspuiten...
Het lijkt me dat die 4 kg genoeg zou moeten zijn voor 1 auto.
Lokari scheremen heb je idd. voor 220 thuis liggen.
Passing is echt perfect. (althans, in mijn Amazone)
Ik weet nog niet hoe die dingen vastgezet gaan worden in de 4, maar ik maak er tzt. wel een foto strip van.
ff Googelen:
"In Vreden net over de grens bij Winterswijk hebben een tweetal mensen zich bekwaamd in het aanbrengen. CeBe en Ulrich. Kijk eens onder de www.sternschuppen.de waar een verslag staat van de 3e en 4e vetdag. Onlangs is echter een vijfse geplande vetdag noodgedwongen afgeblazen (in Berlijn). Maar er zullen er ongetwijfeld nog nieuwe komen.
Mail eens een keertje naar CeBe@W111.net over jouw wens tot een Sandersvet-behandeling en dan zul je zeker van hem horen."
Leverancier heb ik in NL niet kunnen vinden. Natuurlijk wel bij de oosterburen: http://www.korrosionsschutz-depot.de./ Waarschijnlijk wel wat goedkoper dan dat je het haalt aan de overkant van het water?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Ik adviseer je bij het lassen van de achterbalken 2 belangrijke details:
1. Bij de bussen van de achterwielophanging op de mm dezelfde dikte aanhouden en afslijpen als origineel was (voorzover bekend) omdat anders de sporing van je achterwielen nooit meer goed te krijgen is.
Als je de torsiestangen los hebt, krijg je ze er nooit meer goed in, bij de geringste afwijking.
2. Als je de achteras er weer in zet, in zijn geheel, bewerk dan het staal zodat het zoveel mogelijk isoleert van de gietijzeren platen van de torsiestangen. Dit zijn 2 soorten metaal die elkaar erg electrolyseren.
Nu al mijn balken(op voorbalken met dwarse voorbalk na) weer dicht en roestvrij zijn, zit ik er serieus over te denken om dat mike sanders vet te bestellen. Ik heb gevonden dat er bij Haarlem een verkoop en verwerk station zit voor het Mike Sanders vet in Nederland. Bel ik van de week een keer op, om wat vragen te stellen en om het goedje te bestellen.
FFrood schreef:...2. Als je de achteras er weer in zet, in zijn geheel, bewerk dan het staal zodat het zoveel mogelijk isoleert van de gietijzeren platen van de torsiestangen. Dit zijn 2 soorten metaal die elkaar erg electrolyseren.
bedankt voor je advies, maar ik heb de tosiestangen er nog gewoon opzitten. Ik heb het geheel eraf gehaald en inelkaar laten zitten totdat het er als geheel er weer roestvrij en netjes in de owatrol onder kan.
Vandaag gebeld met het bedrijf dat mike sanders vet in Nederland verkoopt. De beste man heeft ervaring met 4tjes . En kon mij vertellen dat die een auto had staat die 10 jaar geleden was behandeld met mike sanders vet en dat deze auto er nog net zo uitzag, hij vertelde dat het wel zo'n 20 jaar mee gaat. Dus dit lijk mij de "goedkope en minder gevaarlijke(in t opzicht van vervormen) " manier dan thermetisch verzinken.
Er werd mij 4 kilo mike sanders vet geadviseerd voor een 4tje dan blijft er ook nog wat over voor de deuren etc. Kosten: 55,72 euri ex btw dus incl is dat zo'n 65.10euri (correct me if i'm wrong). Dan kan ik een spuit lenen waarvoor ik 100 euro borg betaal. Kortom het lijkt me wel wat. Nu vaders nog even om praten en binnenkort zal er een deligatie naar Haarlem vertrekken.
Hmm. da's niet duur. Ik heb net mijn 4 op een waxoyl behandeling getracteerd.
Balken, deuren met "blanke" Waxoyl gedaan de bodem en wielkasten ed. met zwart. De naden met waxoyls strijkkit. Ik totaal 97 euro kwijt.
Ik wil de binnenkant ook gaan behandelen maar zal de binnenkant ,nu het alweer aan t regenen is ook vochtig/nat zijn?en kun je dan wel aan de gang gaan met bijv.waxyol? of zou je beter wachten tot de zomer?
Water en olie gaat niet met elkaar, dus het is beter om te wachten.
Ik heb mijn autotje een paar dagen in de garage gezet om te drogen voordat ik aan de gang ging.