Ben een R4 newbee en al flink aan het knutselen. M'n eerste R4 is met enig pijn en moeite door de keuring gekomen. Blijkt lasig werken onder de auto, een echte brug zou daarbij helpen, maar ik vrees dat dat er voorlopig niet inzit....
Nu ben ik aan het leren lassen en leek het me leuk om als oefening een babybrug te bouwen, waar ik de auto op kan rijden. Het staal is binnen (2 milimeter hoek-profiel) maar ik moet nog een tekening maken met maten (en graden van de hoeken), nu dacht ik... Ben vast niet de eerste met dit idee.
Is er hier wellicht iemand die mij aan een tekening van een forse baby-brug kan helpen?
Als je jezelf gaat leren lassen is een brug misschien niet het juiste oefenobject... Als je eronder ligt wil je niet tot de ontdekking komen dat je geen natuurtalent bent/was...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
en dan " het staal is al binnen, nu nog een tekening" rare volgorde? Maar in het topic "goed opknappen" van Folkert staan veel foto's op enkele daarvan is zijn minibrug te zien. Misschieni dat je daar inspiratie uit kan halen?
Duidelijk.
Het leren lassen gebeurt natuurlijk niet onder toezicht van de buurvrouw.
Een poetsbrug is niet echt wat ik bedoel. Op marktplaats staan er idd een aantal.
Ik bedoel: http://www.marktplaats.nl/
Maar dan iets mooier en degelijker. Ik zal een fotootje posten als ie af is...
Je komt er moeilijk op met de auto en als je te veel vaart maakt klap je er overheen. je ziet ook amper in je 1tje hoever je erop zit.
Kun je beter een degelijke garagekrik kopen en een paar fikse bokken.
als je niet oplet ros je natuurlijk overal overheen thuis heb ik ook 2 van deze bokken werkt goed maar je moet er niet als een halve idioot opracen met rust kom je er goed op. gewoon recht voor je wielen zetten de rest kan een leerling van een rijschool nog
Ik heb de ervaring dat ze nogal eens willen wegschuiven als je erop probeert te rijden. Op straat sloeg ik dan een flinke spijker tussen de klinkers om dat tegen te gaan.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Ik heb wel eens delen van de bodem vervangen. Accu eruit en kantelen vanuit de kant dat je de benzinedop kunt blijven zien. Kantelen kan met een grote krik of enkele sterke mannen (of vrouwen) op gegeven moment "balanceert" hij op de beide wielen. Drie mensen naar de andere kant en voorzichting laten zakken. je moet hem niet plat laten vallen maar steunen op de dakgoot.