Blond denk ik

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Neeelz

Bericht: # 78775Bericht Neeelz »

Aha!
Een quatrelle is het wel!
peter smit

Bericht: # 78788Bericht peter smit »

Hallo

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe je precies die verklikker inbouwd! Het gebeurd mij namelijk regelmatig dat ik mijn verlichting aan laat staan!! Zou u mij even kunnen vertellen hoeveel draden ik waar aan moet maken??

Alvast bedankt

Groeten Peter
Boerammetje
Contacteer:

Bericht: # 78858Bericht Boerammetje »

Algehele bevestiging van een ervaringsdeskundige: 6V viertjes hebben geen zekeringen. Je kunt je zoemer echter bijzonder eenvoudig monteren aan de lipjes van de lichtschakelaar, waarvan je in al je vermeende blondheid vast wel weer dattie links in het dashboard geschroefd zit. Op je dashbard is ook wel een aarde te vinden en anders is er altijd een schroefje in de buurt waaronder een ringetje met contactlipje bevestigd kan worden.

De fout zit hem overigens in fout (aangeleerd?) gedrag. Een 4 uit '66 is namelijk nog door schoonheid gekenmerkt, en als je die ergens geparkeerd hebt, en er met alle charme, nonchalance, flair en schwung uitgesprongen bent alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je daar nou nog steeds in rondrijdt, behoor je bij het weglopen na een paar meter nog eens even met een vertederde blik achterom te kijken, hoe 'schattig íe er toch weer bijstaat... Daarbij verklikt het flauwe 6V licht zichzelf...
Marjanne
Contacteer:

Bericht: # 78985Bericht Marjanne »

Tegen het laatste is niets in te brengen. Je hebt helemaal gelijk.
Maar toch monteer ik een zoemertje. Ik vind nl. dat het al van verwaarlozing getuigt als je het contact uitzet voordat je het licht hebt uitgedaan.

Over het eerste: volgens mij zoemt hij op deze manier continu als je het licht aanzet, contact aan of uit.
De ene draad moet inderdaad op de dimlichtdraad bij de lichtschakelaar, maar wel op de draad van de schakelaar naar het licht, niet de draad van accu naar lichtschakelaar.
De andere draad moet op een punt dat alleen spanning heeft (6V), als het contact aanstaat. Bijv. de draad van contact naar bobine.

Peter, ik mail je als ik hem dit weekend gemonteerd heb (ben ff op vakantie geweest (met de R4 en de R6 van Renate, naar Drenthe). Ik zal je melden waar ik hem heb aangesloten.
Als de fles wijn leeg is dan kun je hem maar beter zelf gedronken hebben.
dyanemaniac

Bericht: # 78991Bericht dyanemaniac »

Marjanne schreef:Tegen het laatste is niets in te brengen. Je hebt helemaal gelijk.
Maar toch monteer ik een zoemertje. Ik vind nl. dat het al van verwaarlozing getuigt als je het contact uitzet voordat je het licht hebt uitgedaan.
waarom? is juist heel milieu bewust toch? ;-)

dp
Tanja & Maus

Bericht: # 78995Bericht Tanja & Maus »

Boerammetje schreef:
Een 4 uit '66 is namelijk nog door schoonheid gekenmerkt, en als je die ergens geparkeerd hebt, en er met alle charme, nonchalance, flair en schwung uitgesprongen bent alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je daar nou nog steeds in rondrijdt, behoor je bij het weglopen na een paar meter nog eens even met een vertederde blik achterom te kijken, hoe 'schattig íe er toch weer bijstaat... Daarbij verklikt het flauwe 6V licht zichzelf...
geweldig!
________4
peter smit

Bericht: # 78999Bericht peter smit »

Hallo Marjanne

Alvast bedankt, ik ben er volgende week niet dus vandaar alvast mijn bedankje!!

Groeten Peter
Plaats reactie