Ben gisteren met Noah met de trein naar Rijssen gegaan om onze 4 met donor motor weer terug naar Haarlem te brengen.
Heerlijk was het om het mooie geluid van de motor te horen. Een blok met ongeveer 32.000 km van de eind 70er jaren. Zo"n echt 4 850 geluidje.
Na een bak koffie en het overhandigen van de sleutels en een cd-rom met het technische verslag de auto in en op naar Haarlem. In gedachten zag ik ons de straat al in rijden en de rest van het gezin en de buurt blij voor de ramen staan.
Gewoon de A1 naar huis.
Boem! PLOF! Rook!

Snel langs de kant en de klep open. Wat ik nu zag heb ik tussen alle forum berichten nog niet eerder gelezen. Het expansievat was ontploft!
Overal koelvloeistof, zelfs op de ramen aan de buitenkant. Toch een stuk verder gereden, stond niet zo leuk langs de A1. Afslag Naarden dan maar. Rijd ik zo, echt met toeval, het terrein van de ANWB op. Drie monteurs die mij, na weer een kopje koffie, gingen helpen.
Conclussie de koppakking!
Potverdo...

Heb toen mijn tweede joker ingezet (ANWB sleepdienst mag 2 keer per jaar). De auto gaat weer terug naar Rijssen. Noah en ik zijn op de trein gezet en waren om 22.40uur weer in Haarlem. Zonder onze geliefde 4.
Nu ik dit zit te schrijven kan ik het nog steeds niet bevatten, wat een pech.
Fijne pinkster allemaal,
Ivo