Rook onder de kap.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Rook onder de kap.
Tijdens het lopen van de motor komt er rook uit het oliepijl gaatje (als ik de stok eruit haal) en uit het pijpje van het T-stuk op de deksel. Aan dat T-stuk hoort een slangetje te zitten die terug gaat naar de carb. maar die is afgebroken.
Het olielampje gaat niet aan.
Is deze rook de oorzaak van teveel olie, vervuilde olie, te hete motor?
Graag tips.
Bedankt,
Ivo
Het olielampje gaat niet aan.
Is deze rook de oorzaak van teveel olie, vervuilde olie, te hete motor?
Graag tips.
Bedankt,
Ivo
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
Sja, laten we eens beginnen met het feit dat alle slangen van de carterontluchting aanwezig moeten zijn. (Wie kan het topic nog vinden waar ik een relaas over carterontluchting heb geschreven?)
Dampen in je carter zijn dus normaal, maar moeten wel worden afgezogen.
Dampen in je carter zijn dus normaal, maar moeten wel worden afgezogen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Er is toch meer aan de hand dan het genoemde Tstukje.
Zaterdag mijn vrouw de 4 mee naar Amsterdam krijg ik de wegenwacht aan de telefoon met de vraag of ik zelf sleutel?
Soms zeg ik wat verrast door de vraag. Leuk zo'n 4tje maar wel binnen Haarlem houden. Het motortje is op, de boel goed vervuilt.
Oke bedankt zei ik nog. Gelukkig is mijn vrouw wel thuis gekomen met de 4.
Vraag nu: de anwb-er had het over "overdruk" waardoor er wel heelveel gassen uit de deksel komen. Echt veel rook dus. Dit zou de carborateur goed vervuilen.
Komt de overdruk door een kapotte cilinder ofzo?
Is het verstandig om deze motor met 235.000km te repareren of verstandiger naar een iets jonger model te gaan kijken?
De motor valt nu ook nog af en toe uit. De motor voelt moe.
Iemand advies?
Ivo
Zaterdag mijn vrouw de 4 mee naar Amsterdam krijg ik de wegenwacht aan de telefoon met de vraag of ik zelf sleutel?
Soms zeg ik wat verrast door de vraag. Leuk zo'n 4tje maar wel binnen Haarlem houden. Het motortje is op, de boel goed vervuilt.
Oke bedankt zei ik nog. Gelukkig is mijn vrouw wel thuis gekomen met de 4.
Vraag nu: de anwb-er had het over "overdruk" waardoor er wel heelveel gassen uit de deksel komen. Echt veel rook dus. Dit zou de carborateur goed vervuilen.
Komt de overdruk door een kapotte cilinder ofzo?
Is het verstandig om deze motor met 235.000km te repareren of verstandiger naar een iets jonger model te gaan kijken?
De motor valt nu ook nog af en toe uit. De motor voelt moe.
Iemand advies?
Ivo
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
zei die ANWB man dat?Ivo 4 schreef: Leuk zo'n 4tje maar wel binnen Haarlem houden.
235.000 kilometer zou normaal goed moeten kunnen, maar dat hangt er van af wat er mee gebeurd is natuurlijk en wat de schade nu is. Een ruilmotor er inzetten kan natuurlijk, maar daarvan weet je ook niet wat er al mee gebeurd is. In principe kan je bijan alles aan je motor vervangen of reviseren, dan weet je gelijk weer wat je hebt en dat je voorlopig verder kan.
Te veel overdruk kan op meerdere manieren veroorzaakt worden:
- zuigerveren versleten/gebroken/krassen in cilinderwand
- klepgeleiders dichten niet goed af i.c.m. slecht afdichtende kleppen
Al met al: motortje heeft serieus revisie nodig.
Kan prima, ander motortje kan ook. Kost waarschijnlijk minder, maar dan weet je idd niet precies wat je hebt.
- zuigerveren versleten/gebroken/krassen in cilinderwand
- klepgeleiders dichten niet goed af i.c.m. slecht afdichtende kleppen
Al met al: motortje heeft serieus revisie nodig.
Kan prima, ander motortje kan ook. Kost waarschijnlijk minder, maar dan weet je idd niet precies wat je hebt.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: zo dec 21, 2003 2:00 am
- Locatie: Rijssen
Twee keer 850 in je 4 en dan achterop een vrachtauto naar huis, beetje rot gevoel. Vond het wel een zielig gezicht maar voor Noah een grote avontuur.
Het komt wel weer goed denk ik dan maar.
O ja, Michiel volgens de monteur had ik een probleem met de eerste cilinder (de bougie zag er niet goed uit). Grappig toch dat wij met meten als oorzaak de vierde vonden. Maar ik wist van niks natuurlijk.
Groet,
Ivo
Het komt wel weer goed denk ik dan maar.
O ja, Michiel volgens de monteur had ik een probleem met de eerste cilinder (de bougie zag er niet goed uit). Grappig toch dat wij met meten als oorzaak de vierde vonden. Maar ik wist van niks natuurlijk.
Groet,
Ivo
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.