Willem de Zwijger schreef:Laat even horen hoe het met dat lassen afloopt, ben ik wel benieuwd naar.
Nou ik heb daarnet ongeveer 1/3e van die plaat aan het chassis gelast, ik heb zoals Roel zei de randje beetje afgeschuurd(ik merk niet echt verschil eigenlijk ). Je moet alleen echt oppassen dat er geen gaten in ontstaan, want hij word snel heet. Ik heb hem dan op zachtste "temperatuur" staan en dan veel draad. Dit beviel goed, je kan alleen steeds maar een centimeter of wat lassen, maarja we komen er wel .
Meestal gaat de stroom zo'n beetje gelijk op met de draadsnelheid. Dus meer stroom (in jouw woorden 'temperatuur'), meer draad en minder stroom, ook minder draad.
Lees anders eens iets over lassen, of doe een workshopje!
online 'lascursusje': http://www.mig-welding.co.uk/
echte cursus: Rustbuster: http://www.rustbuster.nl/Workshops/Workshops.htm
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Willem de Zwijger schreef:Laat even horen hoe het met dat lassen afloopt, ben ik wel benieuwd naar.
Nou ik heb daarnet ongeveer 1/3e van die plaat aan het chassis gelast, ik heb zoals Roel zei de randje beetje afgeschuurd(ik merk niet echt verschil eigenlijk ). Je moet alleen echt oppassen dat er geen gaten in ontstaan, want hij word snel heet. Ik heb hem dan op zachtste "temperatuur" staan en dan veel draad. Dit beviel goed, je kan alleen steeds maar een centimeter of wat lassen, maarja we komen er wel .
Volgens mij heb ik nog ergens een foto van hoe mooi een verzinkte plaat kan worden als je niet wegslijpt. Zal wel eens zoeken thuis.
De foto's zijn een ietsiepietsie klein, maar ik vind het er goed uitzien.
Wat betreft de techniek: met dun blik lassen doe ik altijd puntje voor puntje, waarbij je een behoorlijke afstand tussen twee puntjes neemt. Volg je me nog ? Het idee is dat je zo weinig mogelijk warmte in de plaat stopt om doorbranden te voorkomen.
Ik volg het nog, makkelijk . Ik maak eerst smeltbadje als het te heet word even af laten koelen totdat je het net nog door je laskap ziet. En dan doe je weer een stukje. Beter een keertje wachten dan een heel gat erin, ben ik overigens wel goed in geworden in het dichten van gaatjes
bedankt! Daarnet aan het lassen geweest in de garage rara wat gebeurd en dan als je onder de brandmelder last idd wie-oe-wie-oe. Toen ging het alarm af , dus die doet het wel
Vandaag was het niet zo gek warm en lkkr om buiten te werken dus het chassis maar eens naar buiten gereden .
Up-datje, de rechterkokkerbalken zijn klaar qua lassen, zit nu strijkkit op, moet dan ligt worden opgeschuurd(zitten nogal strepen in, doen jullie dat met plamuurmes ofzo?) maar is niet van zo'n groot belang carrosserie komt er toch overheen.
Verder ben nog bezig geweest met lassen aan de achteras-ophanging die is rechts ook bijna klaar moet nog ff in plaatje op maat maken en lassen.