Vervanging achterwielophanging
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Aha... ik dacht zelf aan uitsluipen, inzetten, vastlassen. Met natuurlijk een "vast punt" voor de "schroeven" die in die "koker" (achterwielophanging) zitten...
Okee, het klinkt een beetje krom, ben dan ook (nog?) geen echte R4-monteur.
Folkert, zou je jouw methode willen delen ? Ik ben erg nieuwsgierig (en benieuwd of ik iets ben vergeten)...
Jan
Folkert, zou je jouw methode willen delen ? Ik ben erg nieuwsgierig (en benieuwd of ik iets ben vergeten)...
Jan
Die methode kan je volgen in het topic "goed opknappen"... (inkoppertje)Flint schreef:Aha... ik dacht zelf aan uitsluipen, inzetten, vastlassen. Met natuurlijk een "vast punt" voor de "schroeven" die in die "koker" (achterwielophanging) zitten...
Jan
Op mn site staat ook nog een keer zoals bij mn AT heb gedaan, maar je kunt op het magazijn ook van die balkjes kopen, op maat maken, en er in lassen...
-
Staat ook lekker origineel, die bevestiging daar. Ik heb uit de oude de moer geslepen en er weer opgelast (aan de buitenkant)...Flint schreef:Ik heb voorin wel gordels, dat dan weer wel.
Ik zal eens zien of ik dat gedeelte terug kan plaatsen... dan kan ik OOIT, indien nodig, gordels plaatsen daar.
Bedankt!!
Heeft iemand nog goede tips voordat ik de boel er uit ga slijpen (de achterwielophanging dan) ? Ik las e.e.a. over een "mal" maken 9zowel links als rechts), en zorgen dat de schroeven weer op de juiste plaats komen.
Maar als ik de balk wegslijp, en er voor zorg dat het nieuwe framedeel op precies dezelfde plek komt te zitten, kan er "in principe" toch niks mis gaan ??
Maar als ik de balk wegslijp, en er voor zorg dat het nieuwe framedeel op precies dezelfde plek komt te zitten, kan er "in principe" toch niks mis gaan ??

-
Je zou het kunnen doen zoals hier.
M8 x "de lengte in millimeters"... Verder niets bijzonders. Die heeft de plaatselijke Doeland wel liggen...Flint schreef:Nog steeds bezig (na een kleine pauze).
Er lopen 3 of 4 (heb de R4 niet bij de hand nu) moeren en bouten door de zwingarm... heeft iemand hier de specificaties van ? Ik heb 2 setjes nodig (lins en rechts)...
Ze krijgt nieuwe heupen, laat ik het daar maar op houden.