kleine elektronische revisie

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 7293Bericht jbeekmann »

Ik wil mijn 1108 blokje van mijn blauwe GTL graag een beetje verwennen. Nieuwe boegjes, kabels, rotortje enzoverderenzoverder. Wie kan mij vertellen welke onderdelen juist wel, en welke onderdelen juist niet te vervangen? Ik dacht zelf aan punten, rotor, kabels en bougies. Is er nog meer belangrijk? En heeft iemand een prijsindicatie van die onderdelen?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
holder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht: # 7294Bericht holder »

Zo uit het hoofd. Contactpunten, rotortje, kapje, condensator. 1 a 2 euro per stuk. Kabels wel iets duurder. Bougies; 4 voor 10 euro ofzo..
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 7302Bericht marco »

Waarom geen electronische onsteking a 80 euro(wind garage)? Ik heb m zelf niet, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen bij andere R4
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 7303Bericht jbeekmann »

mmmm.... hoop geld.
Heeft iemand daar enorm goede ervaringen mee?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 7321Bericht Leuverink »

Ik weet het ook niet. Kzal ook wel eens willen weten of dat ideaal is.
Maarja, een R4 is een R4, met alle complicaties die erbij horen.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 7323Bericht Folkert »

Ik niet in ieder geval.
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 7325Bericht marco »

je hebt die onsteking niet of geen goede ervaring?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 7326Bericht jbeekmann »

ja, nu volg ik het ook niet echt meer... Trouwens, ik heb nooit problemen gehad met mijn oude vertrouwde contactvriendjes hoor!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 7337Bericht Folkert »

Ik ook niet... Nee, ik zal het toegeven: Ik heb geen ervaring met elektronische ontsteking. "Nooit meer puntjes vervangen" is de grote reclameleus... Ja.. Hebbik ook al een keer gedaan bij die witte...
(ps: de R4AT heeft wel elektronische ontsteking, maar dat is niet te vergelijken...)
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 7339Bericht Jan-Geert »

moet je voor de gein eens uitrekenen hoeveel contactpuntjes je kan vervangen voor die 80 euro..:smile:
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 7341Bericht Rudi »

Hoef ik dan maar de helft te vervangen bij m'n 845 blokje?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 7347Bericht Folkert »

Volgens mij kan je daar bijna het hele blok voor vervangen... (ok, niet nieuw, maar toch...)
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 7350Bericht Jan-Geert »

blokkie vervangen kan je toch voor een kratje bier folkert :wink:
Gebruikersavatar
JANSSEN
Berichten: 25
Lid geworden op: zo aug 04, 2002 2:00 am
Locatie: Zevenaar

Bericht: # 7722Bericht JANSSEN »

als het maar grolsch bier is :wink:
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 7814Bericht 4TL »

Electronische onstekingen zijn erugggg duur voor oldtimers. Als ik naar een R5 of zelfs naar een Twingo blok kijk zie ik veel overeenkomsten. Pas dat niet of is dat niet pas te maken?? wie heeft er ervaringen?
Clio '98
Plaats reactie