starten
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
starten
Om te starten( koude start), moet ik flink met het gas pompen om hem aan de praat te krijgen.
En als ik het gas loslaat, schokt hij even alsof tie ff helemaal geen lucht krijgt? hoe kan ik die afstelling beter krijgen?
Zou er te weinig bezine in de carb blijven.
en handige tips voor het afstellen van het mengsel zijn ook welkom
En als ik het gas loslaat, schokt hij even alsof tie ff helemaal geen lucht krijgt? hoe kan ik die afstelling beter krijgen?
Zou er te weinig bezine in de carb blijven.
en handige tips voor het afstellen van het mengsel zijn ook welkom
renault 12, bigger not better
Re: starten
Klinkt als een niet goed werkende choke. Staat die goed afgesteld?barrybas schreef:Om te starten( koude start), moet ik flink met het gas pompen om hem aan de praat te krijgen....
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
hoe doe ik dat? Er zit een 32 mm carburateur op. Van een verzamelaar, lag al 20 jaar op de schap. Er op gezet starten en lopen. ( lang starten )
dus hij zou meer benzine moeten krijgen bij het starten dus?
zit wat in, veel pompen doet tie het op een gegeven moment wel.
Zit vast een stel schroefje voor?
dus hij zou meer benzine moeten krijgen bij het starten dus?
zit wat in, veel pompen doet tie het op een gegeven moment wel.
Zit vast een stel schroefje voor?
Choke zit netjes dicht, dat heb ik gecontrolleerd, gasklep werkt ook prima.
Maar zeefjes en sproeiers wordt wat lastiger. maar zal wel in mijn werkplaatshandboek staan. Bedankt voor de morele ondersteuning.
(had ik vroeger maar een brommer die kapot ging, en geen kreitlerfloret, dan wist ik hoe z'n carb. ding in elkaar zat hahahaha)
Maar zeefjes en sproeiers wordt wat lastiger. maar zal wel in mijn werkplaatshandboek staan. Bedankt voor de morele ondersteuning.
(had ik vroeger maar een brommer die kapot ging, en geen kreitlerfloret, dan wist ik hoe z'n carb. ding in elkaar zat hahahaha)
-
Heb je een type nummer ? Van de Weber 32 DIR serie heb ik wel een plaatje waar je kan zien waar de mengselschroef en stationairschroef zitten. Loopt hij wel goed stationair ? Voor de afstelling van de mengselschroef moet je een CO meter hebben, of langs een garage rijden, die jongens kunnen het in 5 minuten.
Doe anders een foto, dan kan ik wel zien of het een 32 DIR is.
Doe anders een foto, dan kan ik wel zien of het een 32 DIR is.
-

Bij controlle van mijn carb. kwam ik tot de ontdekking dat bij het gasgeven( gas hendel open drukken) er een flinke straal benzine tussen dit vierkante plaatje en de carb uitspoot. Met een straaltje zelfs, dus heb ik de 4 schoefjes maar even extra vast gedraait ( ze zaten los) en nu start hij wonderbaarlijk beter. Ik ga volgende weer ff naar de garage voor een co2 afstelling. bedankt voor de tips