starten

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

starten

Bericht: # 73258Bericht barrybas »

Om te starten( koude start), moet ik flink met het gas pompen om hem aan de praat te krijgen.
En als ik het gas loslaat, schokt hij even alsof tie ff helemaal geen lucht krijgt? hoe kan ik die afstelling beter krijgen?
Zou er te weinig bezine in de carb blijven.

en handige tips voor het afstellen van het mengsel zijn ook welkom
renault 12, bigger not better
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Re: starten

Bericht: # 73263Bericht jbeekmann »

barrybas schreef:Om te starten( koude start), moet ik flink met het gas pompen om hem aan de praat te krijgen....
Klinkt als een niet goed werkende choke. Staat die goed afgesteld?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 73268Bericht barrybas »

hoe doe ik dat? Er zit een 32 mm carburateur op. Van een verzamelaar, lag al 20 jaar op de schap. Er op gezet starten en lopen. ( lang starten )
dus hij zou meer benzine moeten krijgen bij het starten dus?
zit wat in, veel pompen doet tie het op een gegeven moment wel.
Zit vast een stel schroefje voor?
renault 12, bigger not better
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 73271Bericht jbeekmann »

Gaat de chokeklep helemaal dicht als je aan de knop trekt?
Staat de gasklep ook goed afgesteld? Werkt de acceleratiesproeier? Zit de stationairsproeier niet verstopt? Sluit je vlotter netjes af? Alle zeefjes schoon?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 73272Bericht barrybas »

Choke zit netjes dicht, dat heb ik gecontrolleerd, gasklep werkt ook prima.
Maar zeefjes en sproeiers wordt wat lastiger. maar zal wel in mijn werkplaatshandboek staan. Bedankt voor de morele ondersteuning.

(had ik vroeger maar een brommer die kapot ging, en geen kreitlerfloret, dan wist ik hoe z'n carb. ding in elkaar zat hahahaha)
renault 12, bigger not better
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 73285Bericht Willem de Zwijger »

Heb je een type nummer ? Van de Weber 32 DIR serie heb ik wel een plaatje waar je kan zien waar de mengselschroef en stationairschroef zitten. Loopt hij wel goed stationair ? Voor de afstelling van de mengselschroef moet je een CO meter hebben, of langs een garage rijden, die jongens kunnen het in 5 minuten.
Doe anders een foto, dan kan ik wel zien of het een 32 DIR is.
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 73308Bericht barrybas »

Afbeelding

het is er zo een
renault 12, bigger not better
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 73329Bericht Willem de Zwijger »

Die ken ik niet, staat er een merk en typenr op ? Dan kun je googelen om te kijken of je een tekening kunt vinden.
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 73433Bericht barrybas »

Afbeelding

Bij controlle van mijn carb. kwam ik tot de ontdekking dat bij het gasgeven( gas hendel open drukken) er een flinke straal benzine tussen dit vierkante plaatje en de carb uitspoot. Met een straaltje zelfs, dus heb ik de 4 schoefjes maar even extra vast gedraait ( ze zaten los) en nu start hij wonderbaarlijk beter. Ik ga volgende weer ff naar de garage voor een co2 afstelling. bedankt voor de tips
renault 12, bigger not better
Plaats reactie