motortakel huren?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Tommy

motortakel huren?

Bericht: # 65357Bericht Tommy »

Ik ben een ander blok in mijn vier te monteren, iemand enig idee waar ik een klein motor takeltje kan huren, dat ding wat ze bij boels hebben is zo enorm groot, tot 1000kg ? Alvast bedankt
GTL '84 blauw
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 65364Bericht Bruutmans »

Haal een domme kracht en ga ergens onder een boom staan of hang die domme kracht aan een balk in het plafond.

Een balk he!!! geen schrootje hehehehe :lol:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
jbeekmann

Bericht: # 65366Bericht jbeekmann »

Motortakels zijn ook gewoon grote dingen. Ik zou een kettingtakel nemen. Misschien zijn die ook wel te huren. Zeil je? Misschien is de grootschoot van je zeilboot ook wat! Stevige balk boven je auto is hierbij uiteraard nodig.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 65367Bericht Bruutmans »

Goh beekmans,volgens mij is een domme kracht een kettingtakel hahaha :lol:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Willem de Zwijger

Bericht: # 65378Bericht Willem de Zwijger »

Zo'n kettingtakeltje heb ik destijds gekocht voor dit doel. Op Marktplaats iets van 70 Euro voor een hele mooie, nooit spijt van gehad.
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 65379Bericht Rodeo-6 »

DOMMEKRACHT
Een bijzondere 18de-eeuwse bodemvondst

Een dommekracht was een werktuig dat werd gebruikt om zware lasten op te tillen, te ondersteunen of weg te drukken.
Op het Storkterrein (Oostenburg) in Amsterdam is tijdens de opgraving in 2001 een achttiendeeuwse dommekracht opgegraven. Haast zeker is deze gebruikt op een ponton dat langszij een schip in afbouw lag. Waarschijnlijk is de dommekracht per ongeluk in het water gevallen en bij het dreggen niet meer terug gevonden.

Op de dommekracht is het logo A-VOC ingekerft. De ijzeren vork heeft een fabrieksmerk, namelijk twee lelies. Hieraan is te zien dat de dommekracht afkomstig is van een bedrijf in Keulen. De teruggevonden dommekracht is een mooi voorbeeld van de typische benodigdheden die de VOC inkocht om haar schepen te bouwen en uit te rusten.

Eveneens vermeldenswaard is dat bij de opgravingen op Oostenburg een volle(!) ton met teer is gevonden. Deze wordt momenteel geconserveerd bij Archeoplan in Delft.

De dommekracht zal worden getoond in de aanwinstenhoek van het Amsterdams Historisch Museum. Hier zal ook aandacht besteed worden aan de opgravingscampagnes van de Archeologische Dienst in 2001 en 2002 en aan het werfbedrijf van de VOC.

De dommekracht is te bezichtigen in de aanwinstenhoek (zaal 3A) in het museum.

http://www.prverhuur.nl/

Afbeelding
>> Doe mij maar een DAF <<
Tommy

Bericht: # 65387Bericht Tommy »

Kijk allemaal goede adviezen, een zegmaar plafond takel gaat niet auto staat buiten op assteunen voor, weet iemand wat een 10 blok weegt en of het eventueel ook te tillen is of waar ik een simpele motortakel kan huren? kan ik wellicht een metalen ladder gebruiken het blok eraan hangen en met twee personen zo in en uit tillen?
GTL '84 blauw
p304c

Bericht: # 65392Bericht p304c »

Tommy schreef: kan ik wellicht een metalen ladder gebruiken het blok eraan hangen en met twee personen zo in en uit tillen?
als je dan toch aan het kloten gaat, waarom koop je dan niet wat stevige balken en bouw je een mooie hoge bok die over de neus van de auto heen past zodat je daar een takel aan kan hangen.
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Tommy

Bericht: # 65396Bericht Tommy »

Nee, dat wil ik juist een keer niet kloten, ga vandaag nog maar eens zoeken naar een beschaafd motortakeltje. Als iemnad nog iets weet in de burt van Zeist/Utrecht hoor ik het graag
GTL '84 blauw
jbeekmann

Bericht: # 65398Bericht jbeekmann »

Bruutmans schreef:Goh beekmans,volgens mij is een domme kracht een kettingtakel hahaha :lol:
Ben het voor de verandering eens met Rodeo eens. Een dommekracht is zeker geen kettingtakel, maar een werktuig waarmee je iets uit elkaar kan drukken.
Je hebt ze ook in het klein:
Afbeelding
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Tommy

Bericht: # 65403Bericht Tommy »

Tja, ik raakte hem op dat punt ook al even kwijt, ik snapte al niet helemaal hoe dat moest werken. ondertussen regent het trouwens dus word er voorlopig niks getakeld.
GTL '84 blauw
p304c

Bericht: # 65404Bericht p304c »

misschien is dit iets
ligt niet al te ver van zeist

http://www.doehetzelfgarage.nl/introductie.html
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Willem de Zwijger

Bericht: # 65452Bericht Willem de Zwijger »

Rodeo-6 schreef: Op het Storkterrein (Oostenburg) in Amsterdam...
Daar werk ik !!!!
Paar jaar geleden werd de boel plaatselijk afgegraven, schitterend gezicht, de oude balken van de VOC werf lagen er nog alsof er gisteren nog een driemaster af was gegleden.
Hugo
Contacteer:

Bericht: # 65453Bericht Hugo »

Ladder dwars over de autoleggen, motor eraan vastknopen en met 2 man de ladder optillen en naar voren lopen...

Waarom moeilijk doen? :wink:
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Plaats reactie