motortakel huren?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
motortakel huren?
Ik ben een ander blok in mijn vier te monteren, iemand enig idee waar ik een klein motor takeltje kan huren, dat ding wat ze bij boels hebben is zo enorm groot, tot 1000kg ? Alvast bedankt
GTL '84 blauw
- Bruutmans
- Contacteer:
Haal een domme kracht en ga ergens onder een boom staan of hang die domme kracht aan een balk in het plafond.
Een balk he!!! geen schrootje hehehehe
Een balk he!!! geen schrootje hehehehe

ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Goh beekmans,volgens mij is een domme kracht een kettingtakel hahaha 

ik ben voor haar gevallen midden op straat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
- Rodeo-6
- Contacteer:
DOMMEKRACHT
Een bijzondere 18de-eeuwse bodemvondst
Een dommekracht was een werktuig dat werd gebruikt om zware lasten op te tillen, te ondersteunen of weg te drukken.
Op het Storkterrein (Oostenburg) in Amsterdam is tijdens de opgraving in 2001 een achttiendeeuwse dommekracht opgegraven. Haast zeker is deze gebruikt op een ponton dat langszij een schip in afbouw lag. Waarschijnlijk is de dommekracht per ongeluk in het water gevallen en bij het dreggen niet meer terug gevonden.
Op de dommekracht is het logo A-VOC ingekerft. De ijzeren vork heeft een fabrieksmerk, namelijk twee lelies. Hieraan is te zien dat de dommekracht afkomstig is van een bedrijf in Keulen. De teruggevonden dommekracht is een mooi voorbeeld van de typische benodigdheden die de VOC inkocht om haar schepen te bouwen en uit te rusten.
Eveneens vermeldenswaard is dat bij de opgravingen op Oostenburg een volle(!) ton met teer is gevonden. Deze wordt momenteel geconserveerd bij Archeoplan in Delft.
De dommekracht zal worden getoond in de aanwinstenhoek van het Amsterdams Historisch Museum. Hier zal ook aandacht besteed worden aan de opgravingscampagnes van de Archeologische Dienst in 2001 en 2002 en aan het werfbedrijf van de VOC.
De dommekracht is te bezichtigen in de aanwinstenhoek (zaal 3A) in het museum.
http://www.prverhuur.nl/

Een bijzondere 18de-eeuwse bodemvondst
Een dommekracht was een werktuig dat werd gebruikt om zware lasten op te tillen, te ondersteunen of weg te drukken.
Op het Storkterrein (Oostenburg) in Amsterdam is tijdens de opgraving in 2001 een achttiendeeuwse dommekracht opgegraven. Haast zeker is deze gebruikt op een ponton dat langszij een schip in afbouw lag. Waarschijnlijk is de dommekracht per ongeluk in het water gevallen en bij het dreggen niet meer terug gevonden.
Op de dommekracht is het logo A-VOC ingekerft. De ijzeren vork heeft een fabrieksmerk, namelijk twee lelies. Hieraan is te zien dat de dommekracht afkomstig is van een bedrijf in Keulen. De teruggevonden dommekracht is een mooi voorbeeld van de typische benodigdheden die de VOC inkocht om haar schepen te bouwen en uit te rusten.
Eveneens vermeldenswaard is dat bij de opgravingen op Oostenburg een volle(!) ton met teer is gevonden. Deze wordt momenteel geconserveerd bij Archeoplan in Delft.
De dommekracht zal worden getoond in de aanwinstenhoek van het Amsterdams Historisch Museum. Hier zal ook aandacht besteed worden aan de opgravingscampagnes van de Archeologische Dienst in 2001 en 2002 en aan het werfbedrijf van de VOC.
De dommekracht is te bezichtigen in de aanwinstenhoek (zaal 3A) in het museum.
http://www.prverhuur.nl/

>> Doe mij maar een DAF <<
Kijk allemaal goede adviezen, een zegmaar plafond takel gaat niet auto staat buiten op assteunen voor, weet iemand wat een 10 blok weegt en of het eventueel ook te tillen is of waar ik een simpele motortakel kan huren? kan ik wellicht een metalen ladder gebruiken het blok eraan hangen en met twee personen zo in en uit tillen?
GTL '84 blauw
als je dan toch aan het kloten gaat, waarom koop je dan niet wat stevige balken en bouw je een mooie hoge bok die over de neus van de auto heen past zodat je daar een takel aan kan hangen.Tommy schreef: kan ik wellicht een metalen ladder gebruiken het blok eraan hangen en met twee personen zo in en uit tillen?
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Ben het voor de verandering eens met Rodeo eens. Een dommekracht is zeker geen kettingtakel, maar een werktuig waarmee je iets uit elkaar kan drukken.Bruutmans schreef:Goh beekmans,volgens mij is een domme kracht een kettingtakel hahaha
Je hebt ze ook in het klein:

Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-