Kop lampen vernieuwen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Kop lampen vernieuwen
Hallo allemaal,
Mijn koplamp unit wil ik vernieuwen de reflecter is te bruin, weet iemand hoe ik dit kan doen? ( meot daar de grill voor verwijderd worden?)
Vast bedankt,
Rob
Mijn koplamp unit wil ik vernieuwen de reflecter is te bruin, weet iemand hoe ik dit kan doen? ( meot daar de grill voor verwijderd worden?)
Vast bedankt,
Rob
Koplampen vernieuwen
mijn r4 is van 1986 ( jan)
Voor de duidelijkheid: "de draadeindjes" bestaan uit een stukje "plastic " schroefdraad wat in de gril vast hoort te zitten, een ring die tegen een rubberring komt welke de motorkap beschermd tegen beschadiging, na de ring komt een stuk schroefdraad wat dus door het rubber en de motorkap gaat en waar aande binnenkant een moer op zit.jbeekmann schreef:Goed in de WD40 spuiten en een nachtje laten trekken! Anders moet je die draadeindjes weer terug in de grill lijmen na afloop...
Door aantasting van het schroefdraad in de moer, kan deze dus zo vast komen te zitten dat het draadeind uit de gril gedraaid wordt. Opzich niet erg, maar fraai is het niet.
Het terug plaatsen van de gril is wat lastiger: de draadeindjes zitten "vast" in de motorkap.
Als de rubberringen vergaan zijn is het vervangen hier van ook lastig...
Kortom: WD40
-
Ja, ja, ja... ja!Rinootje schreef:Grill moet idd los ,maar om de lamp te vervangen kun je het glazen gedeelte toch gewoon "los klikken" ? Schroeven of popnagels in het " buitenwerk" kun je gewoon laten zitten. Je moet alleen schroeven verdraaien om te "stellen". Toch?
helemaal goed

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
En als je je lamp er nu toch uit hebt: maak die beladingsschuif goed schoon en smeer deze met siliconenspray o.i.d. Deze schuif die de koplampen iets naar beneden kan stellen zodra je je laadbak (of achterbank) vol meuk/personen hebt, heeft de neiging vast te lopen a.g.v. vuil.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!