Hallo,
kunnen jullie eens een opsomming geven wat er allemaal komt kijken bij het verwisselen van chassis?
Ik heb een goede koets slecht chassis, wil het misschien overplaatsen zodat ik goede koets, goed chassis krijg.
Bij mijn auto is 't interieur eruit, motor eruit, deuren en ramen eruit.
Moet ik ook bij 't verwisselen het hele electrische circuit omzetten? Remleidingen?
Is dit veel of heeeeel veel werk? Vertel 't me!
chassis verwisselen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Je hebt het grootste deel toch al gedaan?! "Bij mijn auto is 't interieur eruit, motor eruit, deuren en ramen eruit. "
Dus als je nu even doorzet heb je het wel echt goed gedaan ook!!
Wat is de rest nou tegen wat je al allemaal gedaan hebt?
Doen dus,later ga je jezelf voor je kop slaan dat je het toch had moeten doen,of rij je altijd rond met de vraag "goh hoe zou het zijn geweest als..."
Dus als je nu even doorzet heb je het wel echt goed gedaan ook!!
Wat is de rest nou tegen wat je al allemaal gedaan hebt?
Doen dus,later ga je jezelf voor je kop slaan dat je het toch had moeten doen,of rij je altijd rond met de vraag "goh hoe zou het zijn geweest als..."
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Re: chassis verwisselen
Aan de achterkant zit het benzineniveau-opneemelement met een stekkerverbinding.Michelke schreef:Hallo,
Moet ik ook bij 't verwisselen het hele electrische circuit omzetten? Remleidingen?
Is dit veel of heeeeel veel werk? Vertel 't me!
Aan de voorkant zitten wat meer verbindingen, je begint met de motrokap. Daar maak je de verbindingen van de verlichting los. Als je de schermen aan de koets laat zitten, maak je alles los wat niet met koest en schermen mee gaat.
2 Boutjes en je hebt de hoofdremcilinder los.
De waterslangen naar de kachel, het gaskabeltje en de chokekabel, de uitlaat moeten ook los.
In omgekeerde volgorde van demontage weer monteren...
Met andere woorden: zorg dat je weet wat waar vandaan kwam en zorg dat het op de zelfde plaats weer vast komt.
Het is wat werk, maar is zeker te doen en de moeite waard als je lang van de auto gebruik wilt maken.
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Bedrading kan blijven hangen in de koest, wel alles los halen en ook in de linker achterbalk de stekker van je tankmeter niet vergeten.
Hoofdremcylinder kan ook blijven hangen, soms zitten er bij je linker voorwiel 2 verbindings-wartels of door kinppen en vernieuwen kan ook.
+/- 22 boutjes losdraaien en dan voorzichtig achter beginnen met optillen.
Moet lukken dus.
Hoofdremcylinder kan ook blijven hangen, soms zitten er bij je linker voorwiel 2 verbindings-wartels of door kinppen en vernieuwen kan ook.
+/- 22 boutjes losdraaien en dan voorzichtig achter beginnen met optillen.
Moet lukken dus.

>> Doe mij maar een DAF <<