Thermo-sensor cilinderkop

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Thermo-sensor cilinderkop

Bericht: # 57614Bericht Daan »

Hoe kan ik er achter komen of deze sensor kapot is? Is die door te meten? Ik weet dat ie contact maakt (aarde) als de temp te heet wordt, dan gaat je lampje branden. Hij brandt bij mij nu nonstop, al na 2 minuten na koud starten, dus dan is de motor nog niet eens echt op temperatuur.
Thermostaat heb ik net vervangen( getest in kokend water en in de wagen zelf), alles goed ontlucht ( 6 keer), sensor in de radiator werkt en fan slaat aan..... maar wat nu?
Dit lijkt mij het enige logische wat nog na te lopen is.
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 57617Bericht Rodeo-6 »

Nauw gewoon doormeten met weerstands meter of een andere proberen :o

P.s. Je oliedruk sensor hangt ook aan dat draadje, weet alleen niet meer hoe, die kan dus ook problemen geven. :-?
>> Doe mij maar een DAF <<
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 57637Bericht Willem de Zwijger »

Je kunt wat water sproeien vlak in de buurt van die sensor (niet op het spruitstuk), als dat gaat sissen is het er echt heet en brandt het lampje terecht. Maar na 2 minuten denk ik dat je zelfs je vingers nog niet echt brandt daar, oftewel, dat ding is kaduuk, weggooien en een andere erop.
Aldert Hage
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 12:43 pm
Locatie: Heerhugowaard

Bericht: # 57689Bericht Aldert Hage »

Dit probleem heb ik ook gehad, na lang zoeken was bij het probleem, dat de leiding, waar de koelvloeistof doorstroomt, die pal boven de sensor ligt (bij mij althans) iedere keer een drupje op de sensor lekte, waardoor er ergens kortsluiting ontstond, waardoor het lampje continu brandde. Oplossing; lekkage verholpen, sensor goed drooggemaakt en het probleem was weg!
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 57805Bericht an3s »

Check even of het draadje niet gewoon ergens contact met massa maakt.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 57809Bericht Willem de Zwijger »

Even off topic maarreehh, An3s kerel, long time no see ! Was je druk met iets anders, of had je een computerverbod ?
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 57811Bericht an3s »

Ik ben een huis aan het transformeren tot bouwval terwijl ik er ondertussen in woon en ook nog kantoor houd.

4-tjes zijn verkocht of gestald en voor zover ik nog wat tijd voor auto's heb probeer ik mijn SG2 door de APK te krijgen.

Vind dit forum bovendien al een tijdje niet echt boeiend meer..
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Thermo-sensor cilinderkop

Bericht: # 57824Bericht Hugo »

Daan schreef:Hoe kan ik er achter komen of deze sensor kapot is? .
Draadje van de sensor halen;

Lampje uit? Sensor stuk :cry:

Lampje aan? Bedrading stuk :x
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Bericht: # 57850Bericht Daan »

Draadje los = lampje uit!
Is ie echt stuk dan? Zou de Brees er een hebben of heeft een clublid nog een werkende voor een schappelijk prijsje (zeg 5 euri) ?

Diegene krijgt van mij dan ook een vliegtuigje! (twee als je hem komt brengen)
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

mmmmmmm.....?!?

Bericht: # 58096Bericht Daan »

mmmmmmm.....?!?

Sensor even losgehaald van het blok, even poetsen, 5 keer flink tegen het binnenscherm aan getikt en.... hij doet het weer....!!

Nou ja, half.

Al ie er nu zin in heeft gaat ie aan en 2 sec later als ie er geen zin meer in heeft gaat ie (het lampje) weer uit. Of soms weet ie het niet niet, dan brandt ie maar half

Maakt niet uit met welke snelheid, hoeveelheid toeren, buiten temperatuur of hoelang de motor al draait...

RARA?
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 58100Bericht Willem de Zwijger »

Rara wat ? Hij is kapot :-? .
Als je benieuwd bent wat er aan dat ding kapot is slijp je hem open (als je student in D11 bent steek je er allicht wat van op). Zal wel iets bi-metalerigs zijn.
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Bericht: # 58138Bericht Daan »

Thanx,
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Adriaan Dus
Berichten: 79
Lid geworden op: do apr 01, 2004 2:00 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht: # 58149Bericht Adriaan Dus »

Sommige lampjes hebben een eigen wil.
In mijn Master zit een lampje voor de oliehoogte, dat brandt nu al 7 jaar.
Maar heel soms gaat ie een uurtje uit.
Niemand heeft tot nu kunnen vinden waarom.
Tis Renault moet je maar denken. 'N creatuur in je automobiel
ex lid nr 3602
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 58171Bericht Willem de Zwijger »

Dat klinkt wel heel erg als een draadje wat contact maakt met massa. 'T is geen rocket science maar kost wel even tijd om het fout te vinden, dashboard loshalen is bij moderne auto's tijdrovend dus duur dus laat maar zitten. Dat gaat bij de R4 in een handomdraai, lang leve de 4 !
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 58203Bericht Hugo »

ookdom schreef:Sommige lampjes hebben een eigen wil.
In mijn Master zit een lampje voor de oliehoogte, dat brandt nu al 7 jaar.
Maar heel soms gaat ie een uurtje uit.
Niemand heeft tot nu kunnen vinden waarom.
Tis Renault moet je maar denken. 'N creatuur in je automobiel
Als lampje brandt, dan draadje van censor halen, kijken wat lampje doet.
Als het lampje niet meer brandt, is het de censor.
Als lampje blijft branden dan is er in de bekabeling of schakeling iets aan de hand.

Of daar ooit hoogte van krijgen? :wink:
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Plaats reactie