Thermo-sensor cilinderkop
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Thermo-sensor cilinderkop
Hoe kan ik er achter komen of deze sensor kapot is? Is die door te meten? Ik weet dat ie contact maakt (aarde) als de temp te heet wordt, dan gaat je lampje branden. Hij brandt bij mij nu nonstop, al na 2 minuten na koud starten, dus dan is de motor nog niet eens echt op temperatuur.
Thermostaat heb ik net vervangen( getest in kokend water en in de wagen zelf), alles goed ontlucht ( 6 keer), sensor in de radiator werkt en fan slaat aan..... maar wat nu?
Dit lijkt mij het enige logische wat nog na te lopen is.
Thermostaat heb ik net vervangen( getest in kokend water en in de wagen zelf), alles goed ontlucht ( 6 keer), sensor in de radiator werkt en fan slaat aan..... maar wat nu?
Dit lijkt mij het enige logische wat nog na te lopen is.
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo mei 15, 2005 12:43 pm
- Locatie: Heerhugowaard
Dit probleem heb ik ook gehad, na lang zoeken was bij het probleem, dat de leiding, waar de koelvloeistof doorstroomt, die pal boven de sensor ligt (bij mij althans) iedere keer een drupje op de sensor lekte, waardoor er ergens kortsluiting ontstond, waardoor het lampje continu brandde. Oplossing; lekkage verholpen, sensor goed drooggemaakt en het probleem was weg!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ik ben een huis aan het transformeren tot bouwval terwijl ik er ondertussen in woon en ook nog kantoor houd.
4-tjes zijn verkocht of gestald en voor zover ik nog wat tijd voor auto's heb probeer ik mijn SG2 door de APK te krijgen.
Vind dit forum bovendien al een tijdje niet echt boeiend meer..
4-tjes zijn verkocht of gestald en voor zover ik nog wat tijd voor auto's heb probeer ik mijn SG2 door de APK te krijgen.
Vind dit forum bovendien al een tijdje niet echt boeiend meer..
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Re: Thermo-sensor cilinderkop
Draadje van de sensor halen;Daan schreef:Hoe kan ik er achter komen of deze sensor kapot is? .
Lampje uit? Sensor stuk

Lampje aan? Bedrading stuk

Draadje los = lampje uit!
Is ie echt stuk dan? Zou de Brees er een hebben of heeft een clublid nog een werkende voor een schappelijk prijsje (zeg 5 euri) ?
Diegene krijgt van mij dan ook een vliegtuigje! (twee als je hem komt brengen)
Is ie echt stuk dan? Zou de Brees er een hebben of heeft een clublid nog een werkende voor een schappelijk prijsje (zeg 5 euri) ?
Diegene krijgt van mij dan ook een vliegtuigje! (twee als je hem komt brengen)
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
mmmmmmm.....?!?
mmmmmmm.....?!?
Sensor even losgehaald van het blok, even poetsen, 5 keer flink tegen het binnenscherm aan getikt en.... hij doet het weer....!!
Nou ja, half.
Al ie er nu zin in heeft gaat ie aan en 2 sec later als ie er geen zin meer in heeft gaat ie (het lampje) weer uit. Of soms weet ie het niet niet, dan brandt ie maar half
Maakt niet uit met welke snelheid, hoeveelheid toeren, buiten temperatuur of hoelang de motor al draait...
RARA?
Sensor even losgehaald van het blok, even poetsen, 5 keer flink tegen het binnenscherm aan getikt en.... hij doet het weer....!!
Nou ja, half.
Al ie er nu zin in heeft gaat ie aan en 2 sec later als ie er geen zin meer in heeft gaat ie (het lampje) weer uit. Of soms weet ie het niet niet, dan brandt ie maar half
Maakt niet uit met welke snelheid, hoeveelheid toeren, buiten temperatuur of hoelang de motor al draait...
RARA?
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: do apr 01, 2004 2:00 am
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Als lampje brandt, dan draadje van censor halen, kijken wat lampje doet.ookdom schreef:Sommige lampjes hebben een eigen wil.
In mijn Master zit een lampje voor de oliehoogte, dat brandt nu al 7 jaar.
Maar heel soms gaat ie een uurtje uit.
Niemand heeft tot nu kunnen vinden waarom.
Tis Renault moet je maar denken. 'N creatuur in je automobiel
Als het lampje niet meer brandt, is het de censor.
Als lampje blijft branden dan is er in de bekabeling of schakeling iets aan de hand.
Of daar ooit hoogte van krijgen?
