Koud goed / Warm op drie poten

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Hendrick de Crane
Berichten: 12
Lid geworden op: do okt 23, 2003 2:00 am
Locatie: Noordoostpolder

Koud goed / Warm op drie poten

Bericht: # 55764Bericht Hendrick de Crane »

Bij een 4tje met een 1100 motor doet het volgende probleem zich voor:
Motor koud starten: loopt prima. Alle 4 cil. lopen goed mee.
Na enige tijd (op temp. komen) verzaakt cil.no 2.
Alles geprobeerd: bougiekabel vervangen, bougie vervangen, kleppen opnieuw gesteld. Kortom als de motor koud is loopt ie als een zonnetje en gezond, maar na enige tijd gaat ie op 3-poten lopen. (Steeds cil.no 2)
Alle mogelijke storingen zijn al onderzocht !!!
Wat kan dat zijn en wat eraan te doen ????
Wie heeft tips voor de vertwijfelde eigenaar ??
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Koud goed / Warm op drie poten

Bericht: # 55768Bericht Hugo »

Hendrick de Crane schreef: Alle mogelijke storingen zijn al onderzocht !!!
Opzoek gaan naar oplossingen!!!
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 55769Bericht Le Car »

compressie een latens meten?

Probeer er eens er bij te zijn als hij van 4 op 3 poten gaat lopen.

Kijk dan gelijk waarom hij stopt oid.

Bougies vet,geen vonk meer op cylinder 2, bezine lucht.

Succes
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 55777Bericht Willem de Zwijger »

Rotor/verdelerkap al vernieuwd ?
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 55786Bericht Rodeo-6 »

Zou ook nog kunnen........ :-?
De verdelerkap.

Maar zit toch meer in de richting van een verbran(d)(t) klepje te denken :(
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 55787Bericht R4F6GTX Automaat »

als ie koud wel op 4 loopt denk je dan toch aan een verbrandde klep?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Adriaan Dus
Berichten: 79
Lid geworden op: do apr 01, 2004 2:00 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht: # 55797Bericht Adriaan Dus »

Scheur in verdeelkap.
Haarscheurtje is genoeg om door te slaan als hij op temp komt.
ex lid nr 3602
belder
Berichten: 3
Lid geworden op: di mar 09, 2004 2:00 am
Locatie: oene

Bericht: # 58014Bericht belder »

klepspeling al gecontroleerd ? kan te strak staan en de klep net open drukken als hij warm wordt . valse lucht via bijv. inlaatspruitstukpakking of cartervent. slang .
gr Willem
Succes
Plaats reactie