verrot en nu?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Cas

verrot en nu?

Bericht: # 49827Bericht Cas »

dinsdag kon Jan-San al snel zien dat de linker achterwiel-ophanging gebroken was(mijn budget kan zulke reparaties niet aan)de motor loopt prima en verder alles in orde volgens mij.

het liefst wil ik natuurlijk weer een r4, en z.s.m maar het moet ook niet veel geld gaan kosten. is het realistisch om een defect viertje met goed chassis op te kopen voor weinig en het motor blolk, en als nodig meer, over te plaatsen?
of de boel los verkopen?

I'm all ears
thx
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 49844Bericht R4F6GTX Automaat »

Bij de viertjes is meestal het probleem dat het chassis rot is, motorisch slijten ze amper. Dus wat jij wilt, zal moeilijk zijn.

Hoe ver is het kapot? heb je er een foto van? Kan Michiel het beschrijven wat ie gezien heeft?
Jan-San

Bericht: # 49876Bericht Jan-San »

Het betreft de linker achter ophanging buiten. Daar waar het rubber stilte blokje bevestigd wordt met drie bouten.

Is daar kompleet afgebroken en zeer krokant. Ik heb geen foto, maar misschien heeft Cas er een?
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Cas

Bericht: # 49888Bericht Cas »

nee, ik heb geen foto maar de plek waar het is afgebroken was al eerder gelast.
Volgens Michiel wel te repareren maar dan moet het een en ander ge-demonteerd worden. (achteras toch?)

ik ga hem in de verkoop zetten denk ik.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 49889Bericht R4F6GTX Automaat »

Verkopen kan, al zal je er niet veel voor krijgen.
Het is ook te maken, dmv een operatie maar dan moet inderdaad het een en ander verwijderd worden. De as zelf waarschijnlijk niet, wel het driehoekje en een stuk van het koetswerk. Is te doen hoor. Ik wil wel eens komen kijken.
Cas

Bericht: # 49895Bericht Cas »

dank je voor het voorstel maar het gaat mij te veel kosten.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 49900Bericht R4F6GTX Automaat »

Heb ik een prijs gezegd dan?
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 49908Bericht R4F6GTX Automaat »

Hier, voor 56 euri (bod nu) staat er een op eBay.de te koop. Gooi de jouwe in je kliko en koop deze.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 32739&rd=1
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 49909Bericht R4F6GTX Automaat »

Cas

Bericht: # 49932Bericht Cas »

weet je wat het is, voor mijn gevoel heb ik gewoon te weinig tijd en geld om deze rijdend te houden, ik weet dat het zeker kan maar dan denk ik: andere mensen zijn hier beter voor geschikt. Maar naar ik begrijp heb je een alternatief dat weinig middelen kost, of bedoel je gewoon zo'n viertje van e-bay kopen? ik hoor het graag. Trouwens ziet die gele er goed uit, ik kan geen duits, maar ik neem aan dat er wel hoger gebied zal worden.

wat bedoel je met kliko overigens?
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 49935Bericht Bruutmans »

Eene "kliko" is e voelesbak :lol:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 49948Bericht R4F6GTX Automaat »

Google: Kliko:

Afbeelding
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 49949Bericht R4F6GTX Automaat »

Als je geen geld wilt uitgeven aan je R4 rijdend houden, kun je dan niet beter gaan fietsen? Het is anders wel de ideale wagen voor mensen zonder geld, of dat nou studenten zijn of gewoon van die hollandse centeneukers, een R4 rijdend houden is makkelijk en betaalbaar.
Ik reken geen garageprijzen; het is hobby, maar ik ben ook geen filantroop. Ik heb meer hobby's.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 49950Bericht R4F6GTX Automaat »

Eentje uit Duitsland halen is niet zo'n goede optie, zeker als je niet de mogelijkheid hebt om 'm helemaal daar te gaan halen. De wagens op zicht kunnen wel goed zijn, maar dan kan je beter in (zuid)Frankrijk gaan zoeken, dan heb je er ook nog eens een die waarschijnlijk roestvrij is. Een wagen uit het buitenland halen moet ingevoerd worden, RDW keuring etc. De RDW is niet een van de snelste (ambtenaren...) dus als je een paar maanden geduld hebt is het te doen, anders moet je er niet aan beginnen. Mijn hobby is dat niet, dat gezeik van die lui, dus ik kan je daar niet mee helpen.
Je kunt de jouwe betaalbaar laten opknappen, of 'm verkopen en een andere kopen. De prijzen van een goeie zijn aan het stijgen dus aan jou de keuze. Zoals ik al zei, ik wil best wel eens komen kijken, geheel vrijblijvend, en je dan een advies geven. Hier en daar staan ook wel andere te koop, misschien dat je dit liever hebt. Zie maar, mij allemaal goed.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 49954Bericht Bruutmans »

Invoeren van een wagen betekent RDW keuren,dat kost je al rond de 3 a 400 euro als ik me niet vergis.

Steek dat geld dan in de reparatie van je wagentje!!
Je bent waarschijnlijk wel goedkoper uit.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Plaats reactie