Wat vervangen motoe R5 alpine

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Jan

Wat vervangen motoe R5 alpine

Bericht: # 49620Bericht Jan »

Vraagje;

Als je een alpine in een R4 gaat inbouwen is het dan handig om alles zoveel mogelijk te vervangen en etc.Blok openhalen andere klepzittingen en dat soort dingen is dat nodig !!De motor heeft altijd goed gelopen en heeft 70dkm gelopen volgens mij was alles goed.Wie kan me wat opweg helpen.

Gr jan
Ron

Bericht: # 49625Bericht Ron »

Als alles op zeker goed draaide is het volgens mij helemaal niet nodig. Don't fix it when it ain't broke.
Klepzittingen bijvoorbeeld kan je ook gewoon doen als het blok in de auto zit. Waar je (op dit moment dan) meer aan moet denken zijn de krukaslagers en eventueel de koppeling. Als de lagers goed zijn dan gewoon laten zitten (ze zijn vast goed). Een nieuwe koppeling is wel aan te raden om te doen als het blok er toch uit is. Tenminste, als hij er niet onlangs nieuw is ingezet.
cees en jantine

Bericht: # 49671Bericht cees en jantine »

kijk nog iemand met goede plannen..
ik zou er niet al teveel aan doen, inderdaad de koppeling eens nader bekijken, is is nog goed niks aan doen.
ik zou wel even naar de waterpomp kijken is toch wel van essentieel belang. en je zou de cilinderkop er af kunnen halen om te kijken hoe het er van binnen uit ziet, maar dit is niet echt noodzakelijk en het kost je een nieuwe koppakking.

ik zou er dus niet al te veel aan doen en gewoon erin hangen en rijden. je weet het toch niet van te voren..
maar als je goed wil doen, zou je eigenlijk het hele blok uit elkaar moeten halen en alles nieuw erin steken. dan weet je zekers dat het blok goed is.
maar dat kost een heleboel tijd en geld.

groet cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Willem de Zwijger

Bericht: # 49695Bericht Willem de Zwijger »

Ik zou even kijken naar de krukaskeerring en de nokkenaskeerring, nu kun je er handig bij, als de boel in de auto zit is het een stuk moeilijker. Die afdichtingen verslijten volgens mij niet zozeer van het lopen, maar meer van de tijd dat ze in contact zijn met olie. Ik had een blok van 1982 met 82000 gelopen, dus weinig km's, maar die afdichtingen waren zo bros als maar kan.
Goof

Bericht: # 49700Bericht Goof »

Idd ff pakkingen en keerringen checken cq vervangen en dan gewoon lopen met die hap. Kop zou ik er niet af halen, is niet nodig normaal gezien.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Jan

Alpine

Bericht: # 49704Bericht Jan »

Oke bedankt voor de info.

Gr Jan
Jan-San

Bericht: # 49758Bericht Jan-San »

Gaan met die banaan!
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding