Ik ben vandaag begonnen met mijn remcilinders te vervangen.
Vanvoor krijg ik die remcilinders op geen enkele manier los.
Ik geraak met geen enkele sleutel aan de boutjes.
Hier zijn enkele fotos:
Weet iemand hoe ze er af moeten?
Een boor er op zette gaat ni in die hoek en hoe je er een tang op krijgt weet ik ook niet maar er af bijtelen is misschien een optie.
Maar er moet toch een "normale" manier bestaan ook?
Is er iemand met trommelremmen vanvoor en die al een cilinder heeft moeten vervangen?
Heb je het al geprobeerd met een steeksleutel? Dat moet net lukken. Wel eerst goed inspuiten met kruipolie en goed in laten werken. dergelijke problemen had ik juist bij de achterwielremcilinders en niet bij die van voor. Bij montage van nieuwe cilinders heb ik toen imbusbouten gebruikt.
Dat was het eerste dat ik probeerde, neen dat lukt dus niet. De steeksleutel raakt op geen enkele manier rond de kop van de bout. Achteraan is geen probleem omdat de draagarm daar niet voor de bout zit, daar kan je er zo bij. Misschien heeft renault daar een speciaal sleuteltje voor ?
Ja mogelijk de m8 m10 ontluchtingsleuteltje deze is zeskantig en een gedeelte open.deze past dus ook op de nippels van de rem leidingen met deze sleutel gaat hij wel los.draai je ook nooit de wartels rond met deze. sleutel is te koop bij brezan/ andere onderdelenzaken.
Het merk Laser heeft ze ook,de half open sleutels.Lijkt me hier alleen niet nodig.
Is een nieuwe gereedschapslijn bij brezan van een redelijkekwaliteit.
De mijne was iets van €12.
Ook zou je een goede griptang bijv de nieuwe vise-grip of gedore kunnen gebruiken.Een goede griptang is trouwens altijd handig.
Wel idd eerst inspuiten met kruipolie oid,warm stoken wil ook wel eens helpen. Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Kan die daar zomaar af? Het lijkt alsof het roulement daar mee doorgeperst zit.
Ah ja, ik heb dat boek ook maar de laatste paginas zitten achterstevoren(ongeveer vanaf de helft), is nogal moeilijk om te kunnen volgen. Nu zie ik het ook staan
Als ik jouw foto zie: daar kom je met geen sleutel tussen.
Ik zit met zelfde probleem en heb ook hulp gevraagd op forum.
Zie voor de antwoorden bij onderwerp: opknappen van remcilinders.
Ik heb dat zo eens nagelezen, en daar staat eigelijk ni meer dan wat er hier staat. Waar ik mij zorgen om maak, dat gat waar de aandrijfas inzit, daar zit toch ook een lager in? Als ik de ankerplaat wegneem gaat die lager dan niet stukspringen?