Meer prik uit 1108cc
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
Ben net terug uit la France heb 3800 km afgelegd en niet alleen over vlakke wegen die ik in Friesland gewend ben.Heb ook heuveltjes genomen wan 10-12 % en één van 16% toen ik van JG las van meer vermogen dacht ik, dit is ook iets voor mij.Vraag wie heeft een nokken as en een caburateur?
blije vier rijder
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Als je zover bent dat je er een andere nokkenas in wilt zetten zou ik zeggen: laat die hete nokkenas gewoon in het R5 blok zitten, trek je R4 blok eruit en zet het R5 blok in de plaats. Vervang gelijk de afdichtingen op krukas en nokkenas, en je kunt weer jaren mee.
Overigens zou je Franckie eens kunnen vragen, die had een paar jaar geleden een 1100 blok waarvan hij claimde dat het 55 pk leverde, is wel een tijd geleden maar je weet maar nooit.
Overigens zou je Franckie eens kunnen vragen, die had een paar jaar geleden een 1100 blok waarvan hij claimde dat het 55 pk leverde, is wel een tijd geleden maar je weet maar nooit.
Zet er een open filter op, een 32 mm en ga aan het expirimenteren met grotere sproeiers. Vooral dit laatste is nodig aangezien je met meer lucht meer benz nodig hebt. Hoeveel weet ik niet, dat zal afhangen van het filter dat je erop schroeft.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
je kunt ook vragen of de clubwinkel nog 1108-blokjes met de snelle nokkenas heeft liggen; daar hadden ze er een paar jaar geleden een redelijk aantal van. Overigens ben ik niet echt onder de indruk van zo'n blok (ik heb er zelf een in mijn "gewone" auto liggen), hoewel de topsnelheid wel duidelijk makkelijker bereikt wordt en ook hoger ligt dan bij een standaard 1108-blok. Wil je dat er uithalen moet je inderdaad een open luchtfilter monteren, anders knijpt de luchttoevoer hem boven de 3500 toeren zwaar af. Brandstofverbruik overigens met "normaal" rijden tussen 1 op 15 en 1 op 17 (met retronics ontsteking en koperen bougiekabels welteverstaan); op lange afstanden in Frankrijk is 1 op 18-19 ook al genoteerd. Sukses!
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
voor een spruitstuk check deze ff
is zelf gemaakt.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=150
is zelf gemaakt.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=150
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
Heb liggen een tweetraps WEBER carburateur 32DIR100 + in en uit spruitstuk+ luchtfilter.
Afkomstig van een R5 type 1.
Voordat er mensen gaan reageren met, van dat past niet ivm stuurstang.
Deze is zo aangepast dat het zo, zonder problemen in een R4 past.
Heb hem onlangs uit een R4F6 gehaald.
Mail voor info + evt. foto
Afkomstig van een R5 type 1.
Voordat er mensen gaan reageren met, van dat past niet ivm stuurstang.
Deze is zo aangepast dat het zo, zonder problemen in een R4 past.
Heb hem onlangs uit een R4F6 gehaald.
Mail voor info + evt. foto