Alternative Fuels researches, of te wel "zuinige hollan

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Goof

Bericht: # 47209Bericht Goof »

[quote="Brutus"]Ik heb altijd zo`n medelijden met die man die iedere ochtend die windmolens weer aan moet slingeren :(

[quote]

Om het dan nog maar niet te hebben over de hoeveelheid energie die het kost om die dingen rond te laten draaien... :lol:
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 47210Bericht R4F6GTX Automaat »

In mijn vorige legertruck heb ik eens frietvet gestookt. Het zooitje in een ouwe wasmachien (zo'n ding uit de '60er jaren of nog ouwer) samen met wat petroleum (om het vloeibaar te krijgen) en na wat heen en weer klotsen door een nylonkous gezeefd en dan de tank in. Hij reed er fantasties op; ik ben er mee naar Engeland en terug gereden. (400 liter). Ik denk dat elke Belg die achter me reed spontaan honger kreeg.
Afbeelding
otogazzi
Contacteer:

Bericht: # 47211Bericht otogazzi »

Ja hoor!
Dat is zeker een broodje aap (met patat :wink: )

Maaike
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Goof

Bericht: # 47216Bericht Goof »

Eh, otogazzi, Paul zijn trucks rijden ook op afgewerkte olie, petroleum, oude benzine en natuurlijk diesel. Dus waarom niet op frituurvet of slaolie?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
otogazzi
Contacteer:

Bericht: # 47217Bericht otogazzi »

Dat wist ik dus echt niet!

Ik dacht dat je daar een technische aanpassing voor zou moeten hebben ofzo

Maaike
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 47222Bericht R4F6GTX Automaat »

Nee hoor, hij rijdt op alles wat vloeibaar en brandbaar is. Als je het niet geloofd neem je op de volgende BBQ maar wat mee, dan zal ik een demonstratie geven.
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 47225Bericht Rodeo-6 »

Kippenvet en zonnebloemolie

Oude dieselmotoren lopen op vrijwel alles waar olie in zit, van kippenvet tot notenolie. Met enige regelmaat valt in de krant te lezen hoe mensen de tank van hun dieselauto volgooien met de raarste brandstoffen. De auto rijdt erop en je bent goedkoop af, zo is doorgaans de teneur. Neem kippenverwerker Polskamp op de Veluwe. Zijn diesels rijden op geraffineerd kippenvet. Of Mercedes-fan Roland Dudink, die zijn oude diesel uit 1975 volgooit met flessen zonnebloemolie van de Aldi. Dat laatste hoef je met de meeste moderne diesels overigens niet te proberen, zegt Peter Jansen van TNO. De motor staat veel te nauwkeurig afgesteld op specifieke eigenschappen van pompdiesel. En dat geldt al helemaal voor de nieuwste commonrail diesels, die werken met directe inspuiting.
Oudere diesels rijden vaak wel door als je er willekeurige oliehoudende producten ingooit. Maar niet lang, na ettelijke duizenden kilometers gaan er mankementen optreden: slangetjes gaan kapot, er ontstaat aanslag op motoronderdelen. En ’s winters willen ze vaak niet starten doordat de brandstof te stroperig is. Als je per se iets alternatiefs in je diesel wilt gooien, gebruik dan zonnebloem- of koolzaadolie, adviseert Jansen. ‘Olijfolie geeft veel meer problemen. Het is zuurder en polemeriseert eerder waardoor een kunststof laagje op de kleppen en pompen ontstaat.’
Overigens liet de uitvinder van de diesel – de Duitser Rudolf Diesel – zijn eerste experimentele auto’s eind negentiende eeuw op notenolie rijden. Hij kon het zich veroorloven, want de wrakke prototypes van die tijd maakten nauwelijks kilometers.

Bron : Intermediair

http://www.intermediair.nl/index.shtml? ... p?id=79140
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie