Alternative Fuels researches, of te wel "zuinige hollan

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Rodeo-6
Contacteer:

Alternative Fuels researches, of te wel "zuinige hollan

Bericht: # 47098Bericht Rodeo-6 »

Was dus weer eens iets aan het zoeken met google,
kom ik op deze site terecht.

http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/index.htm

Er is vast wel een of andere techneut onder ons,
b.v. iemand die "toevallig" bij t.n.o. stage loopt :-? ,
die weet hoe dit ding in een r4 kan.........

Afbeelding
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 47102Bericht R4F6GTX Automaat »

Interessant!
schoapke

Bericht: # 47104Bericht schoapke »

kennuh die bollen water niet meteen in de moterkap verwerkt worden?? heb je meteen 2 koplampen 8) Lekker fel zo'n booglamp
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem de Zwijger

Bericht: # 47108Bericht Willem de Zwijger »

Zou dat niet meteen de accu leegtrekken ? Zo'n booglamp ziet eruit als een lasapparaat en dan denk je toch vlot aan 40 Ampere.
Wel mooi dit soort spul, ook die Canadees met z'n benzineverdamper. Dit zijn het soort jongens die rijk kunnen worden als het werkt, en anders jarenlang in de weer zijn met een leuke hobby.
jbeekmann

Bericht: # 47114Bericht jbeekmann »

Ik lees 34V, 15A. Da's wel een hoop idd. Mocht de accu die snelheid aankunnen, dan is het met een paar minuten toch wel afgelopen.
Stel dat je verliesloos kan omvormen:
> trekt van de accu (12V): (34x15)/12= 42,5A. Dat is dus met een uurtje afgelopen (valt nog mee niet?) Natuurlijk zakt de spanning als een gek in en zal het geheel dus waarschijnlijk niet werken. Hier heb je echt wel een constantere bron voor nodig denk ik.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Goof

Bericht: # 47118Bericht Goof »

Mini kernreactor erin?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron

Bericht: # 47123Bericht Ron »

Het blijft altijd het heen en weer slingeren van calorische energie in de ene vorm naar de andere vorm. Of het nou een gas is, electriciteit of warmte of kinetisch etc., het maakt allemaal niet uit.
Met elk soort energie heb je een energievorm die weer in de andere is om te zetten. Het gaat meer om de meest efficiënte toepassing van een soort energie voor een bepaald doel. Daar zit de uitdaging.
Dat de Otto-motor niet efficiënt is in de huidige vorm, daar zijn we met z'n allen allang uit.
Voor de rest krijgt iedereen altijd een perpetuum-mobile ervaring bij een energieopwekking die nog niet eerder vertoond is. Allemaal quatsch, het gaat om de omvorming en toepassing.
De techniek is wel altijd om van te smullen. Heerlijk om daar de intelligente onderzoekende mens in te herkennen.
Als je echt nieuwsgierig bent kun je alle energieomvormingen even op een rijtje zetten en daar dan een random-generator op loslaten.
Je hebt pak'm beet een paar duizend variaities. Je hoeft het alleen maar te bouwen.

Zelf ben ik nogal geïnteresseerd in het effect van windmolens op het ecologosch systeem. Of het door de zwaartekracht aangedreven waterrad van een stuwdam. Je krijgt niks voor niks.
Die wind en dat vallende water hadden elders hun functie, vertel mij watt.
jbeekmann

Bericht: # 47128Bericht jbeekmann »

vertel mij watt
:lol: :D
Ron

Bericht: # 47139Bericht Ron »

Yesyes, tot de laatste letter interessant :)
ms.dageraad

Bericht: # 47141Bericht ms.dageraad »

Leuk bedacht, maar 125 tot 140% rendement is volkomen onmogelijk, dus deze site valt onder het kopje humor. De calorische waarde van waterstof H2 is nog hoger. en dit is nog eenvoudiger te maken. Gewoon 2 staafjes + en - in het water hangen. spanning erop en voila men hebbe waterstof en zuurstof.
Nadeel van deze gassen (H2 en COH2 is dat ze zeer onvrienderlijk zijn voor onze ozonlaag. Omdat ze zeer vluchtig zijn komen ze daar dus wel. Dus dat milieuvriendelijke valt ook vies tegen.

Nee, dan iets goedkoops en leuks. kijk eens op www.Atmos.CZ Die lui maken houtkachels, maar ook houtgasgenerators. Het neemt wat plek in, maar dan kan je tanken bij de timmerfabriek.
Timmerman: volgooien?
jij: ja doe vandaag maar vuren, met dat meranti hing ie teveel achterover.
oant sjen,
PEET
Goof

Bericht: # 47148Bericht Goof »

@ Ron:

De wind die we nu gebruiken wordt voor een groot deel al veroorzaakt door de klimaatsverandering als gevolg van het verbranden van de vele fossiele brandstoffen, dus wat dat betreft gebruik je verspilde energie opnieuw. De kracht van dat water kan overal in gaan zitten. Van de slijtage van de rotsen tot het opwekken van trillingen in de aardkorst. Kan me niet voorstellen dat dat nu relevante milieutechnische consequenties heeft.
En natuurlijk bestaat er niet zoiets als een perpetuum mobile. Zou overigens wel een leuk dingetje zijn. :P
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
brecht
Contacteer:

Bericht: # 47154Bericht brecht »

Ik denk dat ik niet meer hierover kan vertellen dan dat al gedaan is Peter, sterker nog. Ik weet het wel zeker. Bij dit soort technieken tast ik meestal volledig in het duister (alhoewel dat bij dit specifieke apparaatje wel weer mee valt 8) ).

Ik werk overigens bij TNO, stage periodes heb ik gelukkig al achter de rug. Maar aangezien ik me vooral met kassenbouw bezig hou levert dat in dit geval geen voordeel op. (alhoewel: met dt licht je kas verlichten en met de restenegie je kasje wrmstoken in de winter, mmmm.... ik zal het eens opgooien hier.
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 47160Bericht Bruutmans »

Ik heb altijd zo`n medelijden met die man die iedere ochtend die windmolens weer aan moet slingeren :(

Wat ik wel weer interessant vind is (en ik hoorde het onlangs op den radiolo) dat ze flink bezig zijn met wagens die op "koolzaad-olie"(zeg ik dat goed?) ofwel gewoon slaolie lopen.
Geniaal,schijnt door minimale aanpassing aan je diesel wagentje allemaal zo te kunnen,de goede man ging gewoon wat flesjes slaolie kopen voor nog geen 50 cent per fles!!
Das toch alweer de helft van wat een litertje diesel tegenwoordig mag kosten.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
jbeekmann

Bericht: # 47174Bericht jbeekmann »

Vaar eens een rondje door de grachten van Amsterdam! Een aantal rondvaartboten loopt al op die olie. Ze meuren naar patatkarren, heel makkelijk te herkennen!
ms.dageraad

Bericht: # 47201Bericht ms.dageraad »

Inderdaad. Een diesel heeft alleen een verwarmingsspiraal nodig omdat slaolie dikker is. Je kan zo een tankauto met slaolie laten komen. Zo'n pallettank op de oprit en je hebt je eigen tankstation. + 60 ct per liter. Alleen krijg je geen zegeltjes!
Die patatlucht is zeer duidelijk aanwezig! Al varen hier in Friesland al aardig wat huurboten met het systeem. Ik ben benieuwd hoe zij dat probleem opgelost hebben.
oant sjen,
PEET
Plaats reactie