probleem of probleempje?

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Supersuus

Bericht: # 46124Bericht Supersuus »

Maar heb je nou sludge(bruine drab) op je vuldop?
-------------------------------------------------------
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 46254Bericht Rodeo-6 »

paprikarooie4 schreef:Mmmm kratje denk ik, maar ja je rookt van de lidl, dan kan je ook drinken van de lidl, meer bier voor minder!

Maar uh me olie ligt ook op straat natuurlijk, behalve deze week, want toen heeft ie binnen gestaan in de garage.
Ben trouwens niet bang om de carterpanpakking te vervangen hoor, er heeft nog nooit een auto van mij gewonnen, maar voor handige en zeer handige tips sta ik altijd open.
Hmmmm, kratje lidl is goed, doe maar van die groene blikjes v.d. @ldi.

Nog steeds is het, ook bij een r4, niet mogelijk dat lekkende olie zich tegen de zwaartekracht in voortbeweegt(d) , dus een lekkende carterpan pakking is onwaarschijnlijk.
Evenmin een lekkende keerring in combinatie met middelpunt vliegende krachten, die de olie dan (toevallig)bij je startmoter neerlegt, onder noemer van "kijk eigenaar ik lek".
Wil je bij warme moteur eens het slangetje van de kleppendeksel afhalen, als tie loopt, en wat komt er dan uit ?
Zoiezo is het handig om dit hele slangen systeem eens schoon te maken.
Eerst wat aan de kleppen pakking doen dus, kan je ons meteen even melden of er sludge in zit.
Daarna heb ik nog een lek suggestie.
>> Doe mij maar een DAF <<
Willem de Zwijger

Bericht: # 46267Bericht Willem de Zwijger »

Rodeo-Six schreef:Nog een geheim van de 4, als je krukas keerring lekt, ligt er olie onder, dus op straat.
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. En er hangen dan ook van die schattige druppeltjes onderaan je koppelingshuis, heb je daar al een blik geworpen heer paprika ?
paprikarooie4

Bericht: # 46538Bericht paprikarooie4 »

Mijn olie lekt natuurlijk ook naar beneden mannen!
Maar had ff weinig tijd om al de testjes uit te voeren, sludge heb ik iedergeval.
Heb morgen meer tijd en duik er dan ff serieus in.
Trouwens de paprikarooie is afgelopen maandag met vlag en wimpel door de apk gekomen. Hebben mijn vrouw en ik meteen gevierd met een gebakkie bij de koffie tuurlijk.
En jahhh rodeo groene blikkies van de aldi of was ut nou de lidl?
Ik ben trouwens hartstikke kleurenblind.
1 meisje,1 jongen,1kat, en 1vrouw met rooie 4gtl uit 84.
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 46539Bericht Rodeo-6 »

paprikarooie4 schreef:Mijn olie lekt natuurlijk ook naar beneden mannen!
Maar had ff weinig tijd om al de testjes uit te voeren, sludge heb ik iedergeval.
Heb morgen meer tijd en duik er dan ff serieus in.
Trouwens de paprikarooie is afgelopen maandag met vlag en wimpel door de apk gekomen. Hebben mijn vrouw en ik meteen gevierd met een gebakkie bij de koffie tuurlijk.
En jahhh rodeo groene blikkies van de aldi of was ut nou de lidl?
Ik ben trouwens hartstikke kleurenblind.

Kleur is altijd goed, (de lidl heeft ook witte)
Verras me maar 8)

Sludge is vocht bij de moteur-olie.
Kan heel onschuldig zijn, n.l. korte ritjes rijden, maar meestal niet.
Gefeliciteerd met je nieuwe certificaat.
Heb je geen digi-cam ?
>> Doe mij maar een DAF <<
paprikarooie4

Bericht: # 46584Bericht paprikarooie4 »

SLUDGE, heel veel sludge, onder de kleppendeksel, en in de ontluchtingsslang van de kleppendeksel dus.
Ik heb met een staaflampje overal gekeken waar die olie nou vandaan komt, motor eerst warm laten draaien. Maar ik kom tot de conclusie dat de kop eraf gaat, want als ie ff goed warm is lekt ie als een gieter .
Kan alleen maar de koppakking zijn, lekkage zit onder het spruitstuk en boven de startmotor, bijna op de hoek van de overgang van de bak naar de motor.
Jazeker rodeo ik heb een digicam, hoezo? wil je een foto van me? (Moet ik wel eerst naar de kapper) 8)
1 meisje,1 jongen,1kat, en 1vrouw met rooie 4gtl uit 84.
Plaats reactie