Zelf had ik het vermoeden dat het om het druklager ging, maar ik kreeg ook enkele hoopvolle tips om eerst eens naar de kabel en dergelijke te kijken voordat ik de hele boel af zou breken. In eerste instantie leek het erop dat de hele kwestie veroorzaakt werdt door een uitgesleten koppelingshevel.
Helaas bleek binnen enkele dagen toch dat dit niet de oplossing was. Tijdens de APK 9waar het 4-tje overigens glansrijk doorheen kwam ) viel er een stuk druklager naar beneden. Dus meteen een complete koppelingsset besteld, en na een brug gereserveerd te hebben bij een DHZ garage de boel gedemonteerd.
Na het verwijderen van de versnellingsbak bleek dat het niet alleen het druklager defect was :

Je ziet duidelijk de afgeslepen vingers, of een detailfoto van de vingers, waar het druklager op de drukvingers rust :

En natuurlijk waar het allemaal mee begonnen was, het druklager, of wat er voor door moet gaan :

Duidelijk dat er niet alleen een hoop kogeltjes missen....
Gelukkig zit alles er nu nieuw in, helaas nog wel een zwaar verdroogde hoes aan de bakkant tegengekomen, dus ook die zal zo snel mogelijk vervangen ( moeten ) worden, maar voorlopig zijn we weer back on the road.