Tijdens de hevige regenbuien ben ik eens mijn kompressie gaan meten!!
van mijn F6 cil1=9.5 cil2=9 cil3=9 cil4=8bar nu de vraag wat moet het wezen voor een F6?? en is kompressieverhouding het zelfde als de term kompressie??? is de vierde cil lek ??
Ik heb het ook eens gedaan, en bij mij stond in de handleiding dat 1 bar verschil tussen de hoogste en laagste waarde normaal is. Die 1.5 zou ik mijn nachtrust absoluut niet laten bederven .
Mijn motorfiets met revisieblok zit zo tussen de 12 en 13,5 bar na revisie.
Als een R4/5 iets tussen de 7 en 10 bar aangeeft ,met een max verschil van 2 bar kan er nooit zoveel aan de hand zijn.
Ook zijn de meeste compessiemeters niet erg betrouwbaar in de aflezing.
Als de ene meter 7,5 bar geeft kan een andere meter zomaar 8,5 meten.
Het onderling verschil met dezefde meter zegt mij meer,mits er wel iets boven de 7 bar wordt gemeten.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Helemaal mee eens, mijn meter gaf 12.5 of daaromtrent aan, en dat slaat nergens op als ik de specs van de motor moet geloven (en compressieverhouding is gewoon een volume verhouding, alhoewel...als je een hoop kool in je kop hebt zou de verhouding wel een hoger kunnen liggen).