stroomstorinkje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Bij langzaam rijden en stilstaan, bv voor een stoplicht of voor een scherpe bocht, gaan mijn lichten zwakker branden, gaat het lichtje van de knippers op het dashboard zenuwachtig knipperen en gaat mijn radio uit.
Ik vermoed dat er ergens een massapool niet helemaal goed zit.....??
Wie herkent de symtomen en weet een mogelijke oplossing?
Ik vermoed dat er ergens een massapool niet helemaal goed zit.....??
Wie herkent de symtomen en weet een mogelijke oplossing?
-
-
-
maar met het rden van low battery is je auto niet beter geworden. De vraag is of het in eerste instantie een lobat is (vrij simpel testen.
ten tweede waarom is dat zo? (iets lastiger te testen) Ik heb zo ooit op mijn cb drie accu's versleten voor ik door had dat de spanningsregelaar kapot was en de accu dus niet meer bijgevoed werd. ALs dat laatste bij jou ook het geval is zou je accu inmiddels wel zo leeg moeten zijn dat ie niet meer start. Hij pakt dan nml alle stroom uit de accu, ook voor vonk verlichting e.d.
Dat je licht in lage toeren zwakker gaat branden duit er echter niet op. als alle prik uit je accu komt moet er een constante bundel uit de lamp komen.
ten tweede waarom is dat zo? (iets lastiger te testen) Ik heb zo ooit op mijn cb drie accu's versleten voor ik door had dat de spanningsregelaar kapot was en de accu dus niet meer bijgevoed werd. ALs dat laatste bij jou ook het geval is zou je accu inmiddels wel zo leeg moeten zijn dat ie niet meer start. Hij pakt dan nml alle stroom uit de accu, ook voor vonk verlichting e.d.
Dat je licht in lage toeren zwakker gaat branden duit er echter niet op. als alle prik uit je accu komt moet er een constante bundel uit de lamp komen.
- Rodeo-6
- Contacteer:
De spannings regelaar is een met twee boutjes vast geschroefde unit, deze kan dus los en is te vervangen door een nieuwe.Op 2004-08-12 10:48, schreef Willem de Zwijger:
De spanningsregelaar zit inderdaad in de dynamo, dus hele dynamo uitwisselen.
Wel even de sleepringen controleren, die kan je zien als je deze regelaar verwijdert hebt.
Nieuwe dynamo is niet nodig, alleen deze twee dingen verslijten.
>> Doe mij maar een DAF <<
misschien eerst even contoleren of ie wel stuk is voor je gaat vervangen. (moet emt een huis-tin-en-keuken-multimeter te doen zijn.) zal ff kijken of ik mijn uitdraaitjes voor testmethode van de CB nog heb. Tenzij iemand anders hier weet wat je waar moet kunnen meten bij een goede spanningsregelaar?
(elektriek is niet mijn grootste hobby)
(elektriek is niet mijn grootste hobby)