startmotor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

RELFMELF
Berichten: 29
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:00 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht: # 40756Bericht RELFMELF »

Mijn startmotor komt moeilijk op gang. de accu is in orde en de dynamo ook. Na een paar seconden starten gaat de start motor steeds iets sneller draaien. Weet iemand hoe het komt. Zou het in de startmotor zelf zitten(3 jaar oud)
Is de startmotor makkelijk uit te bouwen?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 40759Bericht R4F6GTX Automaat »

Als je m nou nog eens start, doe dat met de versnellingen in z'n vrij en zonder de koppeling in te trappen. Hoe doet ie het dan?
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 40767Bericht Rodeo-6 »

Hoe is het met je koelvloeistof niveau,
m.a.w. lekt je koppakking geen water door in je cylinders.
J.g. kan je vertellen hoe je een startmoter eruit krijgt.
>> Doe mij maar een DAF <<
RELFMELF
Berichten: 29
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:00 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht: # 40774Bericht RELFMELF »

Anwb zegt Versleten, waarschijnlijk zit startmotor niet helemaal recht waardoor die snellers is gaan slijten, een nieuwe of reviseren?
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 40778Bericht Rodeo-6 »

reviseren =
2 lagertjes
2 sleepringen
2 koolborstels
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 40797Bericht jbeekmann »

Startmotor niet helemaal recht? hoe moet ik dat zien dan? Kan dat? Klinkt ie ook anders dan anders?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Mustangsally
Berichten: 50
Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht: # 40861Bericht Mustangsally »

Demonteren is het probleem niet, met 20 minuten heb je hem er echt uit, en nog sneller er weer in. Ik he het een week of drie-vier geleden voor het eerst gedaan, en het stelt weinig voor.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 40883Bericht jbeekmann »

Dan heb jij vast iemand in de buurt met dunne armpjes en pielvingertjes. Mij lukt het wel, maar m'n ledematen zitten zo vaak klem!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
RELFMELF
Berichten: 29
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:00 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht: # 41034Bericht RELFMELF »

volgens mijn garage moet het hele spruitstuk er af en is hij er ongeveer 4 uur me bezig..........
efsix
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 19, 2003 2:00 am

Bericht: # 41071Bericht efsix »

Of, de motorsteunen lossen, motor eindje omhoog drukken, kant-startmotor.
Of, spruitstuk los + stuurstang onder.
Ik heb daar in-uitbouwen 2 uurtjes werk van gehad. Hangt veel van af, zijn de bouten te lossen of draai je het zaakje zo los.
( 4 uur is wel wat overdreven )

_________________
Rijder F6 wit-Renault-zwart-oranje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Us bakkie op 2004-07-24 12:19 ]</font>
RELFMELF
Berichten: 29
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:00 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht: # 41072Bericht RELFMELF »

moet de pakking van het spruitstuk dan ook meteen vervangen worden??
efsix
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 19, 2003 2:00 am

Bericht: # 41084Bericht efsix »

Als de pakking er nog niet zo lang op zit en bij loshalen niet vast plakt en stukjes uit gaan, kan je hergebruiken.Die van mij zat er 2 maand op en was nog goed.
Een nieuwe kost 10E en is gewoon nog te koop
bij de dealer.

Nog even dit, die van mij wou slecht rond omdat het lager bij het ronsel uit lag en de stator scheef kwam te zitten.
zo liep het zaakje veel te zwaar
_________________
Rijder F6 wit-Renault-zwart-oranje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Us bakkie op 2004-07-24 12:22 ]</font>
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 41123Bericht R4F6GTX Automaat »

geen spruitstuk loshalen. Pakking moet je wel vernieuwen want een gebruikte is zo plat gedrukt dat die niet her te gebruiken is. Maar het hoeft er helemaal niet vanaf. Wel de stuurstang (2 boutjes)het koppelingskabelbeugeltje (1,5 boutje), het halfronde beugeltje dat van de motorsteun naar het blok loopt (ook 1,5 boutje) en het eerste stukje uitlaatpijp aan de kant werkt wel zo gemakkelijk. (4 moertjes). Dan de startmotor natuurlijk ook nog los. Soms (meestal) ook de V-snaar-spanner (boutje 11 en 17, sleutelmaat), (de anderen allemaal 13)
20 minuten is wat snel, maar met beleid is het goed te doen in een uurtje of 2.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 41124Bericht R4F6GTX Automaat »

Spruitstuk los was vroeger, toen er alleen nog de TL motor was, dus de 845 en de handrem op de voorwielen en meer van die antieke zooi, maar met de 1100 (wat jouw F6 heeft) hoeft het spruitstuk helemaal niet eraf. Mag wel, als je graag extra sleutelt, maar dan kun je beter de achterwielen eraf halen; ben je ook bezig en is niet zo moeilijk...
sir lochlander
Berichten: 233
Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht: # 41131Bericht sir lochlander »

Dus als ik aan mijn startmotor wil moet ik wel al die zooi er af halen?
Plaats reactie