startmotor
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
-
- Contacteer:
Of, de motorsteunen lossen, motor eindje omhoog drukken, kant-startmotor.
Of, spruitstuk los + stuurstang onder.
Ik heb daar in-uitbouwen 2 uurtjes werk van gehad. Hangt veel van af, zijn de bouten te lossen of draai je het zaakje zo los.
( 4 uur is wel wat overdreven )
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Us bakkie op 2004-07-24 12:19 ]</font>
Of, spruitstuk los + stuurstang onder.
Ik heb daar in-uitbouwen 2 uurtjes werk van gehad. Hangt veel van af, zijn de bouten te lossen of draai je het zaakje zo los.
( 4 uur is wel wat overdreven )
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Us bakkie op 2004-07-24 12:19 ]</font>
Als de pakking er nog niet zo lang op zit en bij loshalen niet vast plakt en stukjes uit gaan, kan je hergebruiken.Die van mij zat er 2 maand op en was nog goed.
Een nieuwe kost 10E en is gewoon nog te koop
bij de dealer.
Nog even dit, die van mij wou slecht rond omdat het lager bij het ronsel uit lag en de stator scheef kwam te zitten.
zo liep het zaakje veel te zwaar
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Us bakkie op 2004-07-24 12:22 ]</font>
Een nieuwe kost 10E en is gewoon nog te koop
bij de dealer.
Nog even dit, die van mij wou slecht rond omdat het lager bij het ronsel uit lag en de stator scheef kwam te zitten.
zo liep het zaakje veel te zwaar
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Us bakkie op 2004-07-24 12:22 ]</font>
-
geen spruitstuk loshalen. Pakking moet je wel vernieuwen want een gebruikte is zo plat gedrukt dat die niet her te gebruiken is. Maar het hoeft er helemaal niet vanaf. Wel de stuurstang (2 boutjes)het koppelingskabelbeugeltje (1,5 boutje), het halfronde beugeltje dat van de motorsteun naar het blok loopt (ook 1,5 boutje) en het eerste stukje uitlaatpijp aan de kant werkt wel zo gemakkelijk. (4 moertjes). Dan de startmotor natuurlijk ook nog los. Soms (meestal) ook de V-snaar-spanner (boutje 11 en 17, sleutelmaat), (de anderen allemaal 13)
20 minuten is wat snel, maar met beleid is het goed te doen in een uurtje of 2.
20 minuten is wat snel, maar met beleid is het goed te doen in een uurtje of 2.
-
Spruitstuk los was vroeger, toen er alleen nog de TL motor was, dus de 845 en de handrem op de voorwielen en meer van die antieke zooi, maar met de 1100 (wat jouw F6 heeft) hoeft het spruitstuk helemaal niet eraf. Mag wel, als je graag extra sleutelt, maar dan kun je beter de achterwielen eraf halen; ben je ook bezig en is niet zo moeilijk...
-
- Contacteer: