advies gevraagd - roest

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luigi
Berichten: 43
Lid geworden op: di aug 05, 2003 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 39747Bericht luigi »

Ik ben van plan van de zomer de roest van mijn R4 aan te pakken. Nu wil het geval dat waar het binnenscherm van de achterwielen bevestigd is aan de balk (bij de deuren), het aan beide kanten op 3 plaatsen roest: aan het binnenscherm, aan het chassis aan de buitenkant, en het chassis aan de boven/binnenkant.

Het lijkt mij dat de roest alleen zit op het staal dat om de balk heen zit, en niet in de balk, maar vindt het wel opvallend dat het op 3 plekken ongeveer op dezelfde locatie zit, aan beide kanten.

Zouden jullie even naar mijn plan van aanpak willen kijken en commentaar leveren? Bij voorbaat dank.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 39756Bericht R4F6GTX Automaat »

Meestal, dus niet altijd, maar wel bijna altijd, begint eerst de balk te roesten en daarna pas de carrosserie. Ik vrees dus wel dat links- en rechtsachter de balk toch aangetast is. Om daarbij te kunnen moet de carrosserie van het chassis gelicht worden. je zou een stuk uit de carrosserie kunnen slijpen om 'm eronder een betere inspecie te geven, om zeker te zijn dat het goed is. Omdat het daar toch gelast moet worden kun je dus het gat iets groter maken... of ga porren met een grote schroevendraaier Afbeelding
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 39823Bericht Rodeo-6 »

Niks porren met een schroevedraaier,
gewoon plaatjes op/in lassen en dichtsmeren
met bodycoating in de wielkasten
>> Doe mij maar een DAF <<
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 39909Bericht Willem de Zwijger »

Ik had ongeveer dezelfde plekjes als bij je foto's 2, 3, 4. Ik heb met een Dremel met een slijpsteentje erop dan wel die kleine reinforced slijschijfjes de gaatjes uitgeslepen tot ik weer fatsoenlijk vlees had, en toen plaatjes ingelast. Er zit daar vrij veel kit, en dat moet je wegsteken (doe ik met een houtbeitel) totdat je geen roest meer tegen komt.
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 41153Bericht ms.dageraad »

lijnolie! kruipt overal in. roest stopt. en waar jij niet bij kan, kan meneer de apker ook niet bij. 10 minuten soppen. klaar!
oant sjen,
PEET
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 41161Bericht Rodeo-6 »

Joepie hij is weer boven water,
lig je nu weer op je oude plekje ???????
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 41163Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2004-07-27 00:40, schreef Rodeo-Six:
....lig je ...
Wie, Peter of zijn schuit?
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 41203Bericht ms.dageraad »

Beide,
over ongeveer een kwartier tenminste. de boot sinds gisteren. ik ga zometeen achter het gebreide broekje.
Plaats reactie