uitgevallen en nu start ie niet meer

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
joepes
Berichten: 48
Lid geworden op: di jan 20, 2004 2:00 am
Locatie: Den Bosch

Bericht: # 36906Bericht joepes »

Zaterdagavond reed ik op de snelweg toen de moter ineens uitviel. Wegenwacht erbij, hij heeft contactpunten vervangen. Toen startte hij nog steeds niet. Volgends de Wegenwachtman zou nu ook de condensator stuk zijn. Deze had hij niet meer in z'n auto, dus weggesleept. Ik heb er net een andere, overigens wel gebruikte condensator opgezet, maar nu start ie helaas nog niet.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?? is deze condensator ook stuk? is dit te meten? Of is het waarschijnlijker dat er wat anders aan de hand is??

groeten Joep
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 36911Bericht Bauke »

Dit is allemaal te meten, maar dan moet je de apparatuur wel hebben, het handigst is om alles te ruieln met een 4 die het wel doet, is een snelle manier om erachter te komen wat er mis is. Als je de contactpunten hebt vervangen, heb je ze daara ook goed gesteld? loopt er verder wel stroom door je cirquit? xou wel eerst het electrische cirquit nakijken en daarna pas brandstoftoevoer. Tenzij je gewoon een lege tank hebt natuurlijk :smile:
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 37029Bericht Rodeo-6 »

losse bougie in een kabel stoppen en kijken of die vonkt, massa maken op de moter, met dikke handschoen aan.
Wel vlok, is dat oke, geen vonk is niet oke.
Stroomdraden en bobine testen, vonk trekken aan massa met bobine kabel, ook weer handschoen aan doen.
>> Doe mij maar een DAF <<
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 37095Bericht ms.dageraad »

De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
oant sjen,
PEET
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 37103Bericht Rodeo-6 »

Op 2004-05-12 21:42, schreef ms.dageraad:
De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
He peet
Je weet dat je alleen maar de moterkap hoeft open te doen als tie niet start, P
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
maartenbokslag
Berichten: 131
Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 37133Bericht maartenbokslag »

controleer ook altijd even of er benzine naar de carburateur loopt.
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
joepes
Berichten: 48
Lid geworden op: di jan 20, 2004 2:00 am
Locatie: Den Bosch

Bericht: # 37135Bericht joepes »

bedankt voor de verdere reacties, heb weinig tijd gehad, Heb nu wel een nieuwe condensator erop gezet, maar hij doet het nog niet. Heb ook even gecontroleerd of er benzine naar de carburateur loopt. Als je de nokkenas ronddraait, moet er toch al benzine uit het slangetje komen?? viel me namelijk op met kleppen stellen. Dit gebeurde nu niet meteen. mischien niet genoeg gedraait. Maar als er idd niks uitkomt, wat kan er dan kapot zijn??

joep
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 37139Bericht R4F6GTX Automaat »

tank leeg? pomp kapot? leiding ergens kapot? (die loopt rechtsonder de zij-dorpel door, wil nog al eens doorroesten rechtsachter bij de wielophanging), filter verstopt? Gooi eens een ± eierdopje benzine leeg boven in je carburateur en kijk offie daar wel op loopt.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 37145Bericht jbeekmann »

Je kan ook even je benzleiding naar je carb lostrekken en dan starten. Het moet eruit gutsen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
joepes
Berichten: 48
Lid geworden op: di jan 20, 2004 2:00 am
Locatie: Den Bosch

Bericht: # 37152Bericht joepes »

goed...bezine gutst er inderdaad vrolijk uit. nu toch maar verder zoeken in ontsteking.
eerst even iemand hebben die sleutel om kan draaien.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: joepes op 2004-05-13 16:41 ]</font>
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 37179Bericht ms.dageraad »

Op 2004-05-12 22:09, schreef Rodeo-Six:
Op 2004-05-12 21:42, schreef ms.dageraad:
De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
He peet
Je weet dat je alleen maar de moterkap hoeft open te doen als tie niet start, P
Dat zouden we toch niet verklappen! stomkop! Voor je het weet moet jij bij ieder niet startend 4tje langs. Aan het forum tezien krijg jij het dus nog druk!
oant sjen,
PEET
Alpine-Ad
Berichten: 49
Lid geworden op: do aug 28, 2003 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 37292Bericht Alpine-Ad »

als het ding plots uitviel...: heb je al gekontroleerd of er niet ergens een spontane kabelbreuk zit? Zit de kabel van de bobine naar de stroomverdeler wel goed vast? Zijn de kontaktpunten er goed in gezet, dat het ding niet tegen het huis van de stroomverdeler komt? Allemaal punten die ik zelf ook al eens heb gehad bij onverwacht uitvallen of niet willen starten. En een kapotte kondensator kun je waarnemen aan het felle petsen van de motor als je probeert te starten (wat dus ook mooi nooit niet gaat lukken). Als de startmotor draait en er komt brandstof, weet je in elk geval zeker dat je zoekgebied in het stroomgedeelte zit. Zekeringen al nagekeken?
Sterkte ermee.
Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd! Blijf het vieren met het 4-tje!
joepes
Berichten: 48
Lid geworden op: di jan 20, 2004 2:00 am
Locatie: Den Bosch

Bericht: # 37612Bericht joepes »

Oke, dacht dus dat de WW de puntjes vervangen had. niet goed opgelet dus, want hij had de oude gewoon teruggezet...
heb er nu nieuwe opgezet en starte meteen.
ook weer opgelost dus.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 37639Bericht Rodeo-6 »

Op 2004-05-14 00:30, schreef ms.dageraad:
Op 2004-05-12 22:09, schreef Rodeo-Six:
Op 2004-05-12 21:42, schreef ms.dageraad:
De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
He peet
Je weet dat je alleen maar de moterkap hoeft open te doen als tie niet start, P
Dat zouden we toch niet verklappen! stomkop! Voor je het weet moet jij bij ieder niet startend 4tje langs. Aan het forum tezien krijg jij het dus nog druk!
M'n F6-banaan is bijna klaar.
Zal ik hem geel met wit en zwart maken en er
"Renault4 StartHulp" op verven ?
Wie heeft er nog een zwaai of flitslamp ?
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie