uitgevallen en nu start ie niet meer
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Zaterdagavond reed ik op de snelweg toen de moter ineens uitviel. Wegenwacht erbij, hij heeft contactpunten vervangen. Toen startte hij nog steeds niet. Volgends de Wegenwachtman zou nu ook de condensator stuk zijn. Deze had hij niet meer in z'n auto, dus weggesleept. Ik heb er net een andere, overigens wel gebruikte condensator opgezet, maar nu start ie helaas nog niet.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?? is deze condensator ook stuk? is dit te meten? Of is het waarschijnlijker dat er wat anders aan de hand is??
groeten Joep
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?? is deze condensator ook stuk? is dit te meten? Of is het waarschijnlijker dat er wat anders aan de hand is??
groeten Joep
Dit is allemaal te meten, maar dan moet je de apparatuur wel hebben, het handigst is om alles te ruieln met een 4 die het wel doet, is een snelle manier om erachter te komen wat er mis is. Als je de contactpunten hebt vervangen, heb je ze daara ook goed gesteld? loopt er verder wel stroom door je cirquit? xou wel eerst het electrische cirquit nakijken en daarna pas brandstoftoevoer. Tenzij je gewoon een lege tank hebt natuurlijk 

--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
oant sjen,
PEET
PEET
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
He peetOp 2004-05-12 21:42, schreef ms.dageraad:
De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
Je weet dat je alleen maar de moterkap hoeft open te doen als tie niet start, P
>> Doe mij maar een DAF <<
- maartenbokslag
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
- Locatie: Tilburg
controleer ook altijd even of er benzine naar de carburateur loopt.
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
bedankt voor de verdere reacties, heb weinig tijd gehad, Heb nu wel een nieuwe condensator erop gezet, maar hij doet het nog niet. Heb ook even gecontroleerd of er benzine naar de carburateur loopt. Als je de nokkenas ronddraait, moet er toch al benzine uit het slangetje komen?? viel me namelijk op met kleppen stellen. Dit gebeurde nu niet meteen. mischien niet genoeg gedraait. Maar als er idd niks uitkomt, wat kan er dan kapot zijn??
joep
joep
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
tank leeg? pomp kapot? leiding ergens kapot? (die loopt rechtsonder de zij-dorpel door, wil nog al eens doorroesten rechtsachter bij de wielophanging), filter verstopt? Gooi eens een ± eierdopje benzine leeg boven in je carburateur en kijk offie daar wel op loopt.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
Dat zouden we toch niet verklappen! stomkop! Voor je het weet moet jij bij ieder niet startend 4tje langs. Aan het forum tezien krijg jij het dus nog druk!Op 2004-05-12 22:09, schreef Rodeo-Six:He peetOp 2004-05-12 21:42, schreef ms.dageraad:
De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
Je weet dat je alleen maar de moterkap hoeft open te doen als tie niet start, P
oant sjen,
PEET
PEET
als het ding plots uitviel...: heb je al gekontroleerd of er niet ergens een spontane kabelbreuk zit? Zit de kabel van de bobine naar de stroomverdeler wel goed vast? Zijn de kontaktpunten er goed in gezet, dat het ding niet tegen het huis van de stroomverdeler komt? Allemaal punten die ik zelf ook al eens heb gehad bij onverwacht uitvallen of niet willen starten. En een kapotte kondensator kun je waarnemen aan het felle petsen van de motor als je probeert te starten (wat dus ook mooi nooit niet gaat lukken). Als de startmotor draait en er komt brandstof, weet je in elk geval zeker dat je zoekgebied in het stroomgedeelte zit. Zekeringen al nagekeken?
Sterkte ermee.
Sterkte ermee.
Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd! Blijf het vieren met het 4-tje!
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
M'n F6-banaan is bijna klaar.Op 2004-05-14 00:30, schreef ms.dageraad:Dat zouden we toch niet verklappen! stomkop! Voor je het weet moet jij bij ieder niet startend 4tje langs. Aan het forum tezien krijg jij het dus nog druk!Op 2004-05-12 22:09, schreef Rodeo-Six:He peetOp 2004-05-12 21:42, schreef ms.dageraad:
De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
Je weet dat je alleen maar de moterkap hoeft open te doen als tie niet start, P
Zal ik hem geel met wit en zwart maken en er
"Renault4 StartHulp" op verven ?
Wie heeft er nog een zwaai of flitslamp ?
>> Doe mij maar een DAF <<