klepzetels naar hun grootje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Tuurlijk heeft kleppen stellen zin, of ze in ieder geval eens controleren. Dat er echt iets mis mee is komt niet echt vaak voor hoor, zeker niet bij een 1108 motortje. Ze liggen niet voor niks ook in een Volvo 340 (en DAF 55/66) en in menig ander voertuig.
Ontsteking heeft ook altijd wel iets aandacht nodig.
Ontsteking heeft ook altijd wel iets aandacht nodig.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Revisie van de kop gaat mij wat teveel kosten. De meest cheapo oplossing kost al 130 euro ex.btw. Ik stap maar gewoon over op wegwerpkopjes denk ik. 30 euro per stuk op de sloop. Kan ik hem voor hetzelfde geld 4 x vervangen.
Als de 340 ook dezelfde kop heeft ipv de latere R5/twingo kop liggen er genoeg op de sloop.
Als de 340 ook dezelfde kop heeft ipv de latere R5/twingo kop liggen er genoeg op de sloop.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
De volvo 340 heeft inderdaad exact dezelfde cilinderkop als de 1400 motor uit de oude 5. En iedere sloper heeft ze dus ook gewoon liggen (vaak meerdere) maar al die maffiosie hier in de buurt vragen exact dezelfde prijs voor een cilinderkop, namelijk 75 euro. Dat stinkt wel heel erg naar prijsafspraken en daar doe ik dus echt niet een mee..... 

Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
SHIT!!!! Ik wou vandaag of morgen die kop er weer even opdraaien (ik hem hem toch maar laten reviseren) maar gistermiddag schiet ik even uit met mijn schroevedraaier terwijl ik de remschoenen van mijn ford probeer los te wrikken.
Steek ik dus dat ding tot op het bot mijn linkerhand in. Bloeden als een rund. Ook nog lekker een beetje smeer in de wond
Afijn, ik kan dus even een weekje nix met die hand. Ge-hand-icapt, zeg maar.
Steek ik dus dat ding tot op het bot mijn linkerhand in. Bloeden als een rund. Ook nog lekker een beetje smeer in de wond

Afijn, ik kan dus even een weekje nix met die hand. Ge-hand-icapt, zeg maar.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Aiaiaiai, krijg de kriebels als ik eraan denk, dus dat doe ik dan maar niet.
Maar ja, tis het risico van het vak zeg maar. Heb tot op heden nog niks van die aard gehad. 1 keer m'n been opengehaald aan een scherpe hoe van het chassis. Door de spijkerbroek en m'n vel heen, maar was gelukkig maar oppervlakkig. Verder dat verhaaltje met die splinter in m'n oog en natuurlijk de nodige splinters en sneën en brandplekken in m'n handen. En ook wel eens iets op m'n tenen laten vallen, maar daar heb ik tegenwoordig veiligheidsschoenen voor aan.
Maar ja, tis het risico van het vak zeg maar. Heb tot op heden nog niks van die aard gehad. 1 keer m'n been opengehaald aan een scherpe hoe van het chassis. Door de spijkerbroek en m'n vel heen, maar was gelukkig maar oppervlakkig. Verder dat verhaaltje met die splinter in m'n oog en natuurlijk de nodige splinters en sneën en brandplekken in m'n handen. En ook wel eens iets op m'n tenen laten vallen, maar daar heb ik tegenwoordig veiligheidsschoenen voor aan.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden